bruse Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hvor mange ganger og hvor lenge hver gang? Min sover 1 t på formiddagen, 1-2 t midt på dag, og 0-1t på ettermiddagen. Legger seg mellom 7 og 8 og står opp mellom 6 og 7. Sliter VELDIG for å få henne til å sovne. Trur dere hun har sovet for lite på dagen? Får ikke til å få henne til å sove, hverken på dag eller kveld (på natta går det greit)
Skurvelurven Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Vesla mi har akkurat blitt 5 mnd, men de siste 2 mnd har hun sovet fra 19 på kvelden til 07/08 på morgenen. Deretter 1 time på formiddagen, gjerne fra ca.10.30. Så sover hun alltid 3 timer 14-17. Før vi fikk inn disse rutinene var jeg fælt til å løfte henne opp når hun gråt, trodde hun var ferdig med å sove. Fikk en grinete unge og holdt på å bli sprø, til jeg spurte på helsestasjonen. Hun sa at vesla mest sannsynlig burde sove litt mer på på ettermiddagen, og da begynte jeg å bare dytte inn smokken i stedet for å ta henne opp når hun gråt. Og jammen sovnet hun ikke bare igjen. Innen et par dager var 3-timers luren en vane, hun sovnet lettere på kvelden og var mer fornøyd når hun er våken. For å få henne til å sovne ruller jeg sammen et teppe og legger rundt hodet hennes. Du kan jo prøve det også
pilutt1 Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Nå har jenta mi blitt fem mnd,men har hatt samme rutinen ganske lenge nå:står opp rundt sju,sover en dupp mellom åtte eller ni på ca 0,5-1 time. sover langdubb rundt elleve,da sover hun mellom 2-3 timer. Så tar hun en siste dubb i fire-tida. Bruker å være på ca en halvtime. Legger seg litt før sju hver kveld. Du skriver at du sliter med å få henne til å sove. Jeg slet med førstemann men det var jeg selv som gjorde det til et problem,for jeg var hele tiden livredd for at hun skulle våkne så jeg vugget vogna,ga henne melk ,bysset henne osv. Denne gangen har jeg gjort det hele mer bevisst:minst mulig oppvartning rundt sovetid,hun må sovne av seg selv i vogna i gangen eller ute. Dette gjelder også når vi skal ut å gå tur,hun sovner av seg selv før turen begynner...og det har gått smertefritt.
dimeglio Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Min sover lite på dagen og veldig uregelmessig. Han sover mer om han ligger på fanget eller inntill meg eller vi går tur. I dag har vi vært hjemme og det har gått sånn: Stå opp ni, halvtimes dupp på fanget klokken elleve, halvtimes dupp alene i halv to tiden og halvtimes dupp ved siden av meg i sengen i halv fem tiden, i seng halv ni. Jeg synes dette er veldig lite, for jeg rekker jo aldri å gjøre noe ferdig før han våkner igjen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå