Gå til innhold

Jeg syns faktisk at det er litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

urettferdig ordning med yrkesrettet attføring og fødsel. Da mannen min hadde yrkesrettet attføring fikk vi ei lita jente. Det gikk selvsagt helt fint, gikk jo ikke utover hans skolegang det - at jeg fødte mener jeg. Han fikk riktignok ikke pappaperm, men han var jo hjemme hele sommeren likevel siden det var skoleferie. Nå er jeg på yrkesrettet attføring, også får jeg se det at hvis vi får barn nå, så mister jeg attføringen og må avslutte skolegangen. Nå planlegger vi ikke barn uansett, men hvis det skulle skje da? Det hender jo at disse små kommer, selv om man bruker prevensjon. Da må jeg enten velge abort, slutte skolen eller gå tilbake på skolen etter 6 uker. Er ikke det litt skjevt da? Burde jeg ikke i det minste på stopp i attføringen, med mulighet til å fortsette utdanningen etter ett år f.eks? Syns dette var blodig urettferdig jeg!

Jeg er takknemlig for å bo ett sted hvor man faktisk får mulighet til å få omskolering, men mye vil ha mer muligens. Jeg syns i hvertfall at det er lite gjennomtenkt at mor skal "straffes" i slike tilfeller, når de skriker om at vi må føde flere barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

liten skriveleif... burde jeg ikke i det minste få stopp skulle det stå. Ikke minse på stopp selvsagt.

Skrevet

ja, det er blodig urettferdig! jeg "mister" y.a. nå som jeg kommer til å føde og det er en inntekt vi har vært veldig avhengig av i tillegg til lønna til sambo. men jeg skal muligens få rehab.penger f.o.m. Mai/juni da jeg skal gå til behandling hos psykolog. men uansett så får vi ikke gjort så veldig mye med det.. men de stopper jo tiltaket mitt i ett år og til høsten neste år så får jeg det på nytt om jeg da ikke går på rehab.penger enda.. dobbeltsjekk rettighetene dine! ;)

Skrevet

dette har jeg tenkt på mange ganger.........

blodig urettferdig.

Skrevet

Jeg mistet ikke YA da jeg fikk iallefall. Du kan søke om permisjon fra tiltaket ditt på vanlig måte som i andre jobber.

Jeg hadde mammaperm i nesten ett år før jeg startet på tiltaket mitt igjen.

Skrevet

Det er så mye i norge som er så urettferdig...

Er selvstendig næringsdrivende jeg, og blir behandler nesten som om jeg skulle være kriminell..

Sønnen min opererte forrige onsdag, jeg hadde søkt omsorgspenger for å være hjemme med han. det fikk jeg ikke, men svigerinnen min fikk det da sønnen hennes hadde samme operasjon i jan..

Hun fikk det fordi hun er arbeidstaker...

Det er jo jeg som burde ha fått det. har ikke krav på å være hjemme med sykt barn, arbeidstakere har det. så de får både pose og sekk..

Skrevet

Ja, det er søren så urettferdig. Mister stønaden min nå til sommeren da vi får 2.mann. Mistet med 1.mann og det fikk jeg ikke med meg før 1-2 mnd. før fødselen. Nå går jeg bare på 50 % attføring, så heldigvis har jeg i hvert fall 50 % lønn fra arb.giveren min, men er ikke så mye å hoppe rundt for. Og ikke bare for å snakke om lite penger, men hva med all behandlingen som kommer ved siden av som koster flesk ? Det må jeg betale av min 50 % lønn. Ikke greit å være syk i rike Norge : (

Skrevet

Har dem virkelig ikke gjort noe med det der ennå asså ?

Når jeg ble gravid med eldste sønnen min så gikk jeg på attføring.

Aetat satte meg på et kurs i Ski, mens jeg bor i Oslo. Jeg var høygravid og med skikkelig bekkenløsnin (noe dem var klar over). Lege og fysio var i kontakt med Aetat men ingenting hjalp. Jeg kunne jo ikke ta toget til Ski (risikerte å måtte stå pga. fulle tog) og att på til var det ca 20 min. å gå til kursstedet. Aetat var kjappe med å ta fra meg den yrkesrettede attføringen da ja. Og ikke fikk jeg den tilbake på en stund heller.

Men når babyen var 8-9 mnd. hadde jeg fått ny konsulent på Aetat, han fikk igjennom at jeg skulle få tilbake den yrkesrettede attføringen mot at jeg tok et brevkurs fra Nks. Passet selvsagt godt at det var utenom sesongen for når Aetats kurs starter opp.

Skrevet

glemte å si at det er 12 snart 13 år siden da

Skrevet

Mener du det? Hvordan fikk du til det? Ser jo ikke ut til at noen andre her har fått ordnet det? Dette vil jeg vite om!!! Fikk du penger da du hadde permisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...