Gå til innhold

ser ut som at det blir sete fødsel på meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

arggg.... jeg visste det... har følt det på meg hele tiden..nå er jeg 35+5 og han ligger med rumpen ned og hodet helt oppi ribbeina mine.

jeg spurte jordmoren om hun kunne sjekke hvordan han lå i dag fordi jeg var litt bekymret for at han lå i seteleie... hun trykte og trykte. så gikk hun bort å sjekket på dataen og sa ja du er jo 35+5 i dag, og han ligger i sete leie. det vi da må gjøre er at du kommer igjen om to uker og om ikke han er snudd da så må jeg på ekstra kontroll på haukeland da... argggggggg... håper virkelig at han snur seg altså

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har født i setefødsel på haukeland og det gikk over all forventning. Det eneste de kommer til å forlange som du selv kommer til å mase på er epidural. Du blir prioritert her, i forhold til en vanlig vaginal fødsel. dette da det er en større del som skal ut av kroppen først. Hos meg kom de selv om de hadde et keisersnitt å satt epiduralen da hun satt på begge isjias nervene mine og det gjorde mere ondt det enn selve rien. I det epiduralen begynte å virke forsvant de smerten men riesmertene var der, men helt greit. Det er bare å gi bedskjed hvis det gjør for ondt, så skrur de opp epiduralen. Jeg hadde vist masse å gå på, men syntes det var litt greit å kjenne riene og at det skjedde noe. Ba dem noen ganger skru den opp litt, da hun kom lenger ned og presset på nerver.

Send meg privat melding hvis det er noe du lurer på. Fødte for 7 mnd siden.

Ikke press før du får klarsignal, dette da barnet glir ned av seg selv. Jeg lå med full åpning i ca 1 1/2 time før jeg fikk begynne å presse. og da var hun ute på 2 press. detet da hjertelyden var fin hele tiden.

Ved setefødsel må du forberede deg på at det ikke er kun deg, jordmor og barnepleier. det er to leger, to jordmødre og barnepleier tilstede. I tillegg står barnelegen utenfor døren. Men fram til siste biten har du en jordmor å forholde deg til og en lege som kommer innom med gjevne mellomrom for å se hvordan du har det.

Men de forsvinner i det barnet har kommet ut og alt er ok. morkaken er ikke anderledes enn med en vanlig fødsel. Så da er det kun deg, jordmor og barnepleier igjen.

ikke gru deg formye, min fødsel gikk over all forventing. Man hører mye rart om setefødsel og serlig skrekkhistorier. Men ikke tenk på dem, du kan få en like bra fødselsopplevelse som ved vanlig fødsel.

Jeg vet ikke hvordan du er over bekkenet. Jeg har et gangske breit bekken så for meg var det ikke noe problem. Men i uke 38 skal du på ekstra kontroll på sykehuset hvis barnet mistenkes å ligge i seteleie. Er du smal over bekkenet, ville jeg ha tatt det opp med legen å fått det mål slik at man er sikker på at det er god plass å få barnet ut den feile veien.

jeg har fått bedskjed at formen på bekkenet mitt gjør, at jeg etter all sansynlighet kommer til å føde i seteleie igjen. og jeg gruere meg ikke. og er 10 uker på vei nå.

lykke til, send privat melding hvis det er noe du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...