ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 jeg har ei jente på 6 mnd som nå spiser 4 måltider med fast føde. men mange som er rundt oss når hun får mat reagere på at hun ikke får drikke til foreksempel grøten.. vi har måltidene slik, ca tider: 08.00 mme så steller jeg henne 08.30 grøt (uten noe å drikke til) 12.00 mme + frukt 15.30 middag (med vann, men som regel vil hu ikke ha, bør hun få mme her også da???) 18.00 grøt 19.30 rett før hun legger seg. mme jeg liker å gi henne grøt før vi tar natt stellet og så "roe" henne for kvelden, for så at hun får flaske rett før hun legger seg. så er hun mett,men ikke stapp mett. jeg liker ikke å legge meg stappmett hvertfall:) men har fått litt kommentarer på at hun ikke får drikke til grøten morran og kveld.. er jeg helt på jordet eller???
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Altså, vi gir MME ved siden av grøten til gutten vår på 6 mnd pga. vi ikke har noe valg!:-P Han SKAL ha litt mme i løpet av måltidet og etterpå... Når vi får vent han av med det, tenker jeg vi har vann ved siden av... Jeg liker hvertfal å ha drikke ved siden av maten:-) Hihi.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 eg gjer ikke vann til morgen grøten men til middag og grøten til kvelds.. vår dag: 0700-mme 1000-grøt + litt mme 1300 jus og mme 1600-1 middagsglass og vann 1900-grøt+ litt vann 2100-mme ho er 8 mnd..
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 anonym 19:09- vi gjør jo egentlig ganske likt da... takkerfor svar begge to:) hun sover hele natten rundt uten mat så regner med hun er mett å god hvertfall:) men håper hun begynner å like vann litt bedre snart. for vi prøver litt hver dag.. HI
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 anonym 19:09 her ja, det går seg nok til.. hvor gammel er hun?? mi såv rundt fra ho var 1 måned
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 min kar drikker vann til grøten... har prøvd med fruktpure og lignende men da gir jeg ikke vann... vi gir kun grøt om kvelden foreløpig! Når vi begynner med middag kommer vi nok til å gi vann da også. Ellers pupp om dagen og om natta:=)
Gjest Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Han får mme og grøt i samme måltid, men ikke "samtidig" (som i to biter grøt, så en sup melk osv). Her er det grøt først og så melk til han ikke vil ha mer. Til middagsglasset får han vann eller utvannet eplemost, og da drikker han det til maten slik vi voksne gjør.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Min får litt mme til grøten om morgenen, lager litt ekstra så det blir til overs etter jeg har lagd grøten (maisgrøt). Ellers får han vann til middagen og til kveldsgrøten. Jeg ammer han, også får han mme i tillegg, og vann da. Jeg syns at selv om han ikke drikker så mye, så skal han hvertfall få tilbud om drikke. For som det ble sagt over her, jeg liker å ha noe å drikke til maten min hvertfall :-) Du kan jo tilby vann selv om hun ikke drikker særlig mye, kanskje venner hun seg til det etter hvert, det har min gjort :-)
mamman til to gutter Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Jeg gir vann til alle måltider med fast føde. Er lurt å gjøre det så de får i seg nok væske og ikke blir så lett harde i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå