Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 er det noen som kan si meg om gutter skal virke på denne måten, eller om jeg har fått en som virker "feil" Mellomste på 8 ser ut til å betrakte sin mor som hushjelp, vaskehjelp, ryddehjelp. Han slenger bananskrell, mat, smuler i sofaen, tørker sjokade i lyse stoler, våte klær, skitne klær, nintendospill, you name it, over alt Nå tok jeg han i å spille fotball i klissregn på en gjørmete bane i nye joggesko. Han er konstant våt, skikken, grus over alt...Bøkene hans ser ut som et sant helvete, ordenen på skolen er tragisk. Han er jo supersmart, men ser ikke ut til å ha fått utdelt ryddegen i det hele tatt... Måtte bare få det ut.. Verdens søteste gutt er blitt et rotemonster.. Hva gjør man med sånne gutter..?????? Jeg skjeller og smeller og liker ikke meg selv, men det er jo måte på hvor tålmodig man kan være med slike surrehoder
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Får du oppskriften på å unngå dette må jeg huske å skrive den ned !!!! For dette var kjent du....Men mine er 10 og 8 år da..Jeg holder til tider på å bli sprø...Jenta vår på 4,5 år hun er kjempe flink og rydder og styrer uten vi ber henne om det.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Nei..... det er vel bare å sende han på kostskole eller bootcamp??? He he he he .....Storebror her har ikke fylt 6 ennå, men ser helt klart for meg at han kan bli noe tilsvarende. I går børstet han smulene på bordet rett ned på gulvet ((
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Finnes det kostskole i Norge? Jeg er villig til å betale hva som helst- kanskje bare for ei uke eller to. Kanskje de kan ta han inn i hæren??? Børste smulene rett på gulvet, jaja. ser at det er samme greia overalt..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Skal du først sende han på kostskole så må du nok sende han til Storbritania.....skal det bli noe greie på disiplinen ))))
dritgrei hei hei! Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 hehe trenger ikke sende ham til england vel..... jeg blir ikke kalt nazimamman for ingenting.... jeg skal ta ham ei stripe jeg, så skal du se du får hjem en vannkjemmet ryddegutt med refleksvest og seilersko.
Maud Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Barn på 8 tenker ofte ikke så langt. Jeg er noen ganger en litt sånn 70-talls feminist og vil ikke at det skal være sånn at "Gutter er sånn og jenter er slik", derfor tror jeg ikke på kjønnsaspektet som forklaring på problemet ditt. Jeg tror du bare beskriver en ganske vanlig 8-åring som glemmer seg bort og er vant til at mamma tar ansvar. For tiden er Storebror mindre rotete. Vet ikke helt hva som har skjedd. Jeg har god erfaring med belønningssystemer. Velg ut et område eller to og gi ham muntlig ros hver gang han ikke roter (dette er litt vanskelig, for man tar det gjerne for gitt at smulene ikke kostes på gulvet f.eks) og en stjerne på et skjema. Avtal at ti stjerner gir rett til å bestemme middag, en film på kino eller noe. Ikke noe dyrt og helst noe dere kan gjøre sammen. Dette gir deg mulighet til å se om han faktisk får det til av og til og dere bryter kanskje et mønster der han bare roter og du bare kjefter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå