Edelweis Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 jeg vet at en ikke skal løfte mye når en er gravid altså. men når jeg løfter jenta noen ganger så kjenner jeg det river til i magen. er det farlig? noen som vet? jeg blir litt bekymret, å prøver å ikke løfte så mye, men noen ganger er det umulig å la være! flere som har kjennt dette?
Wendela Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Man skal ikke løfte mer enn man er vant med. Har du en liten en som du bærer på mye, er du jo vant med det, så det bør gå greit. Jeg merket ikke noe når jeg bar eldstemann og var gravid med deen yngste. Kan det være i det du løfter henne opp at du får strekk i noen leddbånd eller noe? Men når du sier at vanlige ting river i magen da tror jeg enten jeg ville hørt med legen eller latt vær å bære.
*Super*Mamman* Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 En kan få ekstra ligamentsmerter om en løfter tungt under svangerskapet. Og så tåler jo rygg og bekken mindre enn før. Men i forhold til bebien er det ikke farlig å løfte tungt. En kan ikke løfte på seg verken abort eller for tidlig fødsel.. ( snakket med flere gynekologer ang dette, da jeg måtte løfte tungt på jobben + ungene hjemme).
Edelweis Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 det sitter liksom lenger opp enn ligamentsmerter. har hatt det tidligere, men er ikke slike smerter. er jo ikke redd for å abortere. men er jo så ekkelt når det blir en sånn strekk i magen. vet ikke jeg nei, men skal no prøve å løfte litt mindre på henne da, så kansje det gir seg.
Pingpling Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Jeg har noe lignende. Det river og er ikke bare ved raske bevegelser, heller posisjonsavhengig. Kan kjennes litt som kramper ellernoe. Ikke behagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå