Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starter man med det? Og hvilke typer yoghurt har dere startet med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er de tikke rundt ved 10mnd man kan begynne med det da?

Skrevet

Ikke spør meg- jeg spør jo deg :-)

Skrevet

leste i spebarns boken i går faktisk, og da h*n er 6 mnd går det ann å begynne med det :)

Skrevet

10 mnd begynte vi..

Skrevet

Ok, da begynner vi om et par uker (10 mnd) Hva slags youhurt startet dere med?

HI

Skrevet

Youghurt og Biola kan en begynde med frå 6 mnd. Dette pga at det er eit syrnet produkt, og baby-magene tåler dette mye bedre enn vanlig kumelk. Men min datter har faktisk reagert på Biola, og det gjorde eldstemann også. Min yngste er no 9 mnd og får ca 1/2 til 1 yoghurt pr dag, enten som mellommåltid eller supplement til middag

Skrevet

HS og div bøker sa at vi burde vente med melkeprodukter til litj'mann var 1 år, men elv har jg gitt han fiskebloller i (mye) hvit saus når han var 6-7 mnd gammel. Reagerte ikke på det han hvertfell. Det har nok noe med det at de små ikke klarer å bryte ned melkeprodukter i magen sin, da tarmsystemet ikke er ordentlig utviklet. Men det er jo bare å prøve å seg fram da...

Skrevet

Her har vi gitt yoghurt siden han var 6 mnd. Kjøper da naturell og tar i litt usukret syltetøy. (kjøper syltetøyet på helsekosten for der får du uten søtningsstoffer). I boka står det at de kan få noen teskjeer med yoghurt fra 6 mnd alder. Vår har ikke reagert på det og han elsker det. Han har også fått mer enn de få anbefalte teskjeene.

I dag fikk han også smake litt cornflakes i rismelk....nam nam. Det er gøy å prøve noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...