Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Har en gutt (stesønn) på 10 år her. Rett som det er blir han med kamerater hjem etter skolen. Noen ganger er han flink til å ringe og gi beskjed, andre ganger har han ikke med mobilen eller glemmer å slå den på... Kjenner at jeg ikke synes det er greit i det hele tatt! Har ringt rundt til klassekamerater, men har ikke greid å spore ham opp (ikke fått svar hos alle enda). Hvis det har skjedd noe med ham tar det jo lang tid før vi finner det ut? Er ikke så veldig bekymret, dette skjer jo iblant, og han dukker bestandig opp. Pappaen har snakket med ham om dette når det har skjedd hos oss, om at vi blir bekymret osv. Han skjønner dette, men glemmer det. Hos moren skjer dette veldig ofte. Ringte henne nå, hun var også i gang med ringerunde etter å ha snakket med faren. Jeg sa at dette går jo ikke an, men hun syntes ikke det gjorde noe, viktigere at han var sosial med de i klassen. Jeg sa at så lenge han er hos oss så skal ha gi beskjed. Kjente jeg ble irritert, ikke rart han glemmer det hvis det ikke er viktig i det andre hjemmet. Nå ringte hun nettopp hit igjen, hun hadde snakket med gutten og tilbød seg å hente ham hos kameraten og kjøre ham hit, etter at hun hadde hvilt litt. Det er snillt, men gutten burde kunne gått hit selv. Det syes så store puter under armene på ham at han ikke tar ansvar for seg selv (dette gjelder mange andre ting også). Lurer på om det er vanlig at ungene ikke dukker opp etter skolen? Vet dere hvor de er? Hva skal jeg gjøre nå, vanskelig å være streng med ham etter at han har blitt hentet av mor, som bare er grei og kjører ham? Synes der er vanskelig med så ulike regler i 2 hjem (igjen: gjelder mange ting), når hun blir så involvert på "våre" dager. Både jeg og mor var irritert på hverandre nå, men behersket. Bare stod på vårt. Vet at dette er far sitt ansvar, men han jobber kveld. Vi er enige, og jeg må ta det opp med gutten nå (i morgen er det glemt). Hvilke konsekvenser er rimelige her? Far har gjort det helt klart tidligere at dette ikke er akseptabelt...
Turbo 01 og Sleepy 07's mamma Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Har du mulighet til å møte opp på skolen og hente han? Lær han at hvis han ikke gir beskjed om hvor han er når han ikke går rett hjem en dag, så er "straffen" at han blir hentet av deg eller mannen din direkte etter siste time neste dag.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Vi sleit mye med dette en periode. Gutten min er 9 år og det var etter han begynte i 3 klasse i høst han begynte å gi blaffen i å komme hjem etter skolen. Konsekvensene hans ble at den tiden han kom for sent hjem etter skolen, ble trekt av den tiden har får være ute om kvelden. Da gikk det brått over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå