Gå til innhold

Tromsø!!!!! noen som bor eller hører til her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele noen erfaringer fra Tromsø?

Vet ikke helt hva jeg lurer på, men alt er relativt. Kjenner bare til oss som prøver og venter på ivf/icsi her i tromsø.. .har dette vært gøy å kommer i kontakt med andre tilknytta dette sykehuset.. :)

Håper det er noen,.

klæm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia:)

Vi tilhøre Tromsø, var der i februar på vårt første icsi forsøk:) Å nå er jeg gravid i uke 7 ( om 2 daga ) :)

Vår erfaring derifra er kjempe, de ansatte er kjempe trivelige, og tar godt vare på deg.

Jeg syns jordmoren jeg hadde under uttaket var kjempe, å utroli god støtte ( bortsett fra mannen da som va den beste :) ).

Jeg har ikke noen negative erfaringer derifra. Eneste er ene legen kan være veldig rett på sak men en forklaring som kan virke det motsatte av det ho engentli mene. ho meine godt, men det virke litt annerledes på måten ho sei det. Men ellers e ho og ganske grei å ha med å gjøre.

du er i trygge hender der, ingen problem.

Ingenting å grue seg til i hvertfall:)

Skrevet

jeg hører å til Tromsø

Er nettopp søkt til IVF seksjon så er godt høre du fortelle at de er flinke og trivelige:)

Skrevet

Gratulerer masse med baby i magen.. :) gleder meg til det blir våres tur.. :) det er betryggende å høre at det er hyggelige folk.. :) har jo vært til samtale og undersøkelse hos en kvinnelig overlege der , hun virket ok, og min samboer er veldig positiv til menneskene der, da han ver å fikk tatt direkte uttak fra tekstikkel. :)

Vi venter bare på brev der vi skal få vite når ivf/icsi skal begynne..

er så spent på når og hvordan det skal skje.

Hva skjer egentlig videre fra vi har fått vite dato for ivf/icsi???

skal jeg ta sprøyter å hormon ting som jeg har lest andre gjør eller??

klæm

Skrevet

Hei!

Vi tilhører også tromsø. Startet vårt første forsøk i september. Har måttet avbryte forsøk to ganger pga overstimulering.

Er nå begynt på en ny type medisiner. Jeg reagerte for bra p medisinene sa de til meg, så nå startet jeg rett på sprøyter. Vi skal inn på UL imorgen..- krysser fingre og tær at det skal gå bra denne gangen.

Har ingenting vondt å si om de på unn. Personalet er veldig trivelige. Spesielt en dame. Hun er full av empati. Hun er i sitt rette element.

Men har og møtt en dame som er hard. Kanskje bare vi følte det siden vi fikk dårlig nytt og er sårbar.

Uansett....vi er i trygge hender.:)

Skrevet

Hei alvepia.

Gratulerer så mye med lille nurket. =)

Kos deg med den voksende magen. Gleder meg til det blir min tur.

Skrevet

Nergård!!

Så spennende jeg sakal også krysse fingrer å tær for dere.. :) må få høre i morra da hvordan det gikk.. :)

Ja jeg føler også at hun ene vi har snakka med er litt hard, men er vel ikke lov å nevne navn her så lar det være, men gleder meg uasett veldig til det blir vår tur.. :)

Gruer meg selfølgelig litt også, men vi er forberedt på at det kan gå begge veier , men kan kan vel aldri bli forberedt nok.. :)

Lykke til i morra.. :)

klæm

Skrevet

Vi gjorde to forsøk i Tromsø for to år siden. De er helt fantastiske!! Ble gravid på 2. forsøk, og hadde kjempeoppfølging. Nå gikk svangerskapet litt galt, og mange komplikasjoner. Da var legen (hun) VELDIG ok og fulgte oss. Så vi ble godt kjent og jeg likte henne veldig godt. Synes det var greit at hun var enkel og rett på sak. Men hun brydde seg virkelig!

..Nå er vi på Aleris og skal ha søskenforsøk=)

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Hei,hei.

Hører også til i Tromsø. Hadde første icsi-forsøk i novermber, gikk ikke bra den gangen.

Skal ha et nytt forsøk nå - starter med spray snart og har innsetting i slutten av april. Håper at det går bra denne gangen:-)

Er veldig fornøyd med med ivf-avdelingen i Tromsø. Synes vi ble veldig godt tatt vare på og fikk godt med informasjon.

Du får ha lykke til med første forsøket, håper det klaffer for dere:-)

Skrevet

Alle som jobber der er helt fantastiske! Har vært gjennom 2 ICSI forsøk + et fryseforsøk(ble gravid,men endte i MA i uke 8). Jordmødrene som jobber der bryr seg virkelig om deg, og tar seg god tid hver gang du ringer eller er hos dem. Vi venter på siste frysseforsøk i Tromsø og har pga lang reisevei søkt overføring til Riksen - men dette kun av praktiske grunner. Dersom siste fryseforsøk ikke gir resultater, så vil vi prøve å gjøre neste ICSI minst mulig stressende i forhold til å måtte reise - ventingen på hotellet osv. Ønsker deg masse LYKKE til!

Skrevet

Takk for alle svar, er nesten så jeg gleder meg til å treffe alle disse fantastiske menneskene der borte, en ting er jeg glad for da, at vi bor i Tromsø også , så vi ikke har så lang vei hjem etter på.. :) skjønner det blir stressende å bo på hotell å ikke få være hjemme å sånn.. :) dere får låne huset mitt.. ;) så kan heller vi dra vekk på hotell ;) hehe

Lykke til alle sammen som har svart, jeg venter i spenning enda, skal ringe Ivf i morra og høre hvor det blir av brevet vårt.. :)

klæm

Skrevet

Jeg bor i Tromsø:-)

Har hatt tre forsøk her uten å bli gravid. Har stort sett vært fornøyde med opplegget og folkene. Ei av jordmødrene hadde visstnok gått gjennom ivf selv og fortalte om det og alt hun holdt seg unna. Det opplevdes som litt unødvendig og påtrengende.

Den ene legen kan oppleves som litt brysk, men jeg har sansen for henne. Hun er flink og sier ting som de er.

Det har vært veldig lettvint å bo så nært. Vi er nå i gang med forsøk i Sverige og merker at det blir mye mer styr med så lang avstand.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...