Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Aldersforskjellen på oss som er her inne.... Vil tippe det er mange av dere som er så gamle at dere nesten kunne vært mamman min.. Dvs at vi er i to forskjellige generasjoner der det er veldig forskjellige synspunkt på ting og tang.... Har ei jente på 21 samme synet på festing som ei på 39?? For det har jo blitt diskutert her rimelig mye de siste dagene! Eller husarbeid feks... Når det blir 10 og 20 år mellom enkelte av oss, så sier det seg selv at vi har gaaanske så forskjellige synspunkt på ting og tang... Dette er bare hva jeg tror da... Er akkurat kommet over til dette forumet, å må si at jeg virkelig savner BIM...der var stemningen en heelt annen! koselige hyggelig innlegg... Hadde vært koselig om det kunne blitt sånn her også....
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 ja, bim var supert.. men er og enig i resten du skriver.. tror det er stor aldersforskjell på oss.. men er og mange kranglefanter og, som bare er ute etter å lage kvalme for oss som virkeli trenger hjelp å som lurer på noe..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Aldersforskjell og hormoner sier jeg bare......
Gjest Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Delvis enig med deg, men eg trur ikkje alder er den viktigaste faktoren. Sjølv er eg 36 (gammal?), og har fleire barn, og eg merker at eg oftere kjenner meg på nett med andre fleirbarnsmødre enn førstegangs. Så om ein har eldre barn er ein viktig faktor, det heng delvis sm med alder, men ikkje heilt. Andre faktorar som eg meiner har betydning er utdanningsnivå og motivasjon for å oppsøke slike nettstadar (ønsker ein informasjon, vennskap, underholdning....?)
Willy Wonka Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 1. Aldersforskjell 2. Ulike erfaringer 3. Ulike mennesketyper 4. Alt er skriftlig....lettere misforståelser som fører til krangling 5. Vi er jenter...jenter krangler om alt og ikke no...dessverre 6. Hormoner 7. Litt mer hormoner 8. Enda mer hormoner...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 ...for ikke å glemme at vi oppfører oss nok litt annerledes når vi er delvis eller helt anonyme for hverandre. All kommunikasjon vi gjør her med hverandre er strippet fullstendig fra kroppspråk, stemmeleie mm. Siden kommunikasjonen består av ganske mye mer enn ord blir vi om mulig mye tøffere med hverandre enn om vi skulle stått ansikt til ansikt. Hadde vært moro å sett hvor mange som hadde sagt eller skrevet det samme hvis vi hadde dratt alt dette inn på chaten. Bare det kan virke mye mer skremmende for mange.
Psyche Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Folk er forskjellige, enkelt og greit. Alle plasser og til alle tider vil man finne folk som ikke går overens. Ang. aldersforskjell...jeg er 25 - mannen min er 35. Vi går kjempefint overens, og har ikke veldi forskjellig syn på husarbeid, festing o.l.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Tror nok også mer på teorien til holdkjeftenpådeg over her, at mye av forskjellene ofte ligger i om man har flere barn også, man må prioritere anderledes med flere barn som regel enn når man "bare" har en baby.
Psyche Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Enig med Alva*** og holdkjeftenpådeg. Man er nødt til å prioritere anenrledes med flere barn, det er sant. Jeg tror IKKE aldersforskjell har så mye å si egentlig, det er ikke så stor kløft mellom 21med barn og 37 med barn, egentlig, når man ser nærmere på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå