Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Har vært syk nå siden lørdag, er i uke 26. Har hatt feber, kasta opp, vondt i magen. I dag er første dagen jeg er sånn nogenlunde oppe å går, men ikke helt frisk. Vondt i hele kroppen. Hvor syk skal en være før en kontakter legen og før det er risikabelt for barnet ? Skal til JM på Fredagen. Har smitta min gravide vennine som er i uke 37 og hun skal til legen for hun hadde lest ett sted at dersom man blir syk så kan det hende man må ta keisersnitt ??? Hæææ og høø er det virkelig så ille... Man skal jo helst ikke ha så mye feber, nå blir jeg bekymra her.. har svetta og hatt feber men har holdt sengen, og knaska paracet som drops.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Syk kan man jo bli selvom man er gravid...Og jeg har lest at man skal ha litt lavere terksel for å kontakte lege om man blir syk mens man er gravid. Kroppen er jo ikke helt slik som den pleier når man går gravid, og det er jo bedre å følge opp litt for mye enn litt for lite. Tror det kan ha noe med infeksjonsfare å gjøre, men det er leeeenge siden jeg leste dette, så jeg har bare merket meg at jeg må ta kontkat med lege dersom jeg blir syk... En liten kosnultasjon kan jo ikke skade...bedre med en for mye enn en for lite, så var jeg deg ville jeg ringt legen.
siw*ern Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 hvis du har feber skal du kontakte lege... for sikkerhetsskyld.... men IKKE spis på paracet!!!!! det skal du IKKE ha når du er gravid.... hvis du absolutt må ta noe, så ta ibux, det kan du bruke når du er gravid...
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontaktet lege, for og spørre hva slags febernedsettende du kan ta, for jeg har hørt at du absolutt ikke skal ta ibux, men paracet og pinex går bra, var det legen min fortalte meg. Ibux skulle man vist ikke bruke når man prøvde og bli gravid heller. Har også fått beskjed at det er bedre og ta febernedsettende enn å gå med høy feber, for det var vist ikke bra for barnet, men som sagt så hadde jeg kontaktet lege, for og være på den sikre siden.. God bedring:)
Hønemor30 Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Hæ? skal man ta IBUX? bare paracet var det jeg fikk beskjed om hos min lege......hm
siw*ern Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 oi, da er jeg nok stykt redd for at jeg blandet disse to:S sorry folkens.....
siw*ern Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 men uansett..kontakt lege, hvis du har høy feber
hermansmamma Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Man skal bare ta det som begynner på P. Pinex,paracet,panodil etc.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Ibux skal IKKE tas under graviditet da det kan fremkalle spontanabort...!! Paracetamolbaserte medisiner er helt trygge for gravide. Blir frustrert når folk sprer uriktig informasjon om noe så viktig!!!
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Trenger vel ikke å bli så irritert for at folk skriver feil info her inne! Er jo lett å ta feil.. Og man bør ikke ta alt det man leser her inne for god fisk uansett!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 herregud, hun har jo sagt at hun blandet disse... Tror hi har fått det med seg også..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Det her er helt feil, du kan ta paracet, Men ikke ibux. les i felleskatalogen!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Tusen takk for flottte svar folkens Har holdt meg til Vanlig Paracet. Og formen har begynt å forbedret seg drastisk. Feberen er borte nå, så da begynner jeg å komme meg litt. Men sliter fortsatt med dårlig søvn og vond hals og hoste. Blir jo så nervøs, så mye rart som blir sagt at gurimalla. Babyen sparker hver dag i magen så det er gode tegn enda mamman er syk og dårlig. Skal til JM på 3d på Fredagen, så jeg avventer legebesøk så kanskje formen er enda bedre da... Klemmmer fra Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå