Gå til innhold

hva betyr sukker og leufocytter i urinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kontroll idag. er i 35 uke, og hele legetimen ble litt surrete for jeg var inne hos legen før urinprøven ble sjekket. så derfor fikk jeg liksom ikke noe svar på hva dette kunne antyde. labdamene snakket med legen på tlf og de trodde ikke det var UVI, men de skulle sende den til dyrking. måtte også komme tilbake en morning uten å spise for å måle blodsukker. er det fordi de kanskje har mistanke om svangerskapsdiabetes pga sukker? har også vært mye svimmel og vondt i hodet i det siste. så irriterende at jeg ikke fikk komme inn til legen å høre hva han mente det kunne være..

anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukker i urinen kan være et tegn på svangerskapsdiabetes men trenger ikke være det da det er vanlig at nyrene slipper gjennom litt sukker når man er gravid.

Leucocytter er ofte et tegn på urinveisinfeksjon men dersom du ikke har symptomer som svie og hyppige toalettbesøk kan det like gjerne være at urinprøven var blitt forurenset (f.eks. at du ikke hadde vasket deg ordentlig nedentil før prøven ble tatt, eller at glasset ikke var sterilt). I tillegg så har en del av befolkningen til enhver tid leucocytter i urinen uten noen årsak, det er normalt for dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...