kris-79 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Lillegutt er bare 3 mndr, men jeg er desperat etter nattesøvn! MME funker ikke.. Ikke noe hjelp å få på helsestasjonen :-(
mams-til-tre Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg ville nok ha ventet til gutten din var 4 mnd. Det med nattesøvnen, så er det bare sånn, rett og slett. Det er ikke alltid det hjelper å gi grøt eller MME. Som de aller fleste sier, så kan man ikke forvente av en baby skal sove hele natta før de rundt 6 mnd, og at de da spiser to grøtmåltider til dagen. Vet at det er slitsomt å ikke få sove, men kanskje du kan legge deg litt på dagen mens lillegutt sover (hvis du da har mulighet til det ) ???
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Jeg begynte med grøt 3 1/2 mnde, fordi mme ikke lenger var nok. Hs ga ikke meg noe svar heller, så jeg begynte forsiktig med grøt.. Et tips når han får smaksprøver er å begynne på dagen, så du er sikker på at han ikke får vondt i magen på natta Begynn forsiktig med en ts smaksprøve og øk forsiktig:)
mine to små. Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 vi begynte når han var 3 mnd, pga han var såå urolig og ikke mett på kveldene, begynte først med litt pulver i flaska, så velling, å nå er det vanlig grøt(litt tynnere enn vanlig da) han er nå 4 mnd og en uke må forresten si også, helsestasjonen anbefalte og begynne med det da.. å det funket fint, sov hele natten som vanlig igjen
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Begynner med grøt i dag=) Hun er 6 mnd nå...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Vet ikke hvor ofte din våkner for mat, men det er veldig vanlig at de våkner for mat når de er så små. 3 mnd er veldig tidlig med grøt, og det er gjerne fra 3 mnd alder at de begynner å få sånn noenlunde døgnsans. De skjønner ikke forskjell på dag og natt før den tid. Min har hatt et godt sovehjertet, men våkner enda innimellom for mat på natten. Hun får fremdeles bare pupp, og er 6,5 mnd. Skal sies at hun har sovet godt på det stort sett hele tiden. Plager meg egentlig ikke at hun våkner for litt pupp heller, for jeg er ikke vandt til en helt natt søvn uansett. Tenker som så at sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Når du sier det tviler jeg på at du har en unge som forlangte pupp fire-fem ganger om natta. Ikke mye menneske da nei... Ikke HI altså
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Nei, det har jeg ikke heller, derfor jeg spurte hvor ofte den våknet. Vet godt hvordan det er å sove dårlig om natten, og hvordan det er om morgen da, men ikke pga jenta på 6,5 mnd. Det er vanlig at babyer våkner om natten, og det virker som ikke alle forstår det. Letteste utveien da er å gi grøt virker det som.
MyBabyGirl Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 skjønner deg godt,vi har selv en datter på 4,5 måneder som ennå er ganske mark om natten;) men d må man bare regne med i denne alderen! jeg gir kun mm og litt mme enda,og har tenkt å fortsette med det til hun er 6 mnd,siden d er det som er anbefalt! var d helsesøster sa til meg å
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Vil bare si at grøt sjelden er noen mirakelkur. Her i huset var det temmelig ille en periode når det gjelder nattevåk, startet med grøt da han var fire mnd. merket egentlig ikke noen forskjell før han var oppe i tre måltider om dagen. Men en ting som hjalp var å presse han litt. Jeg hadde en stygg uvane med å tilby mat for å få han til å være stille slik at jeg kunne sove videre. Dette utviklet seg i en temmelig uheldig retning får en si... Til slutt måtte jeg bare instille meg på at jeg kom til å bli sykt trøtt i noen dager og starta på prosjektet: Det jeg gjorde var å gi han smokk og prøve å roe han på andre måter en med puppen, helt til jeg forstod at nå var det virkelig alvor. Tok ca tre netter og det ble en stor forbedring. Fra å spise gud vet hvor mange ganger hver natt var vi nå nede i to/tre ganger hver natt. Desverre prøvde han(sikkert godt hjulpet av meg) å snike seg inn i varmen igjen. Flytta han dermed ut av rommet. Det ble løsningen. Da våknet jeg ikke lengre av den minste lyd fra han, med påfølgende tydeligvis totalt unødvendige forsøk på å roe han ned) Jeg gjorde dette da han var ca fem måneder. Må bare påpeke at han led ingen nød, var ingen skriking, bare litt sutring.
betty74 Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Vi begynte når hun var 4,5 mnd. Da hadde hun i noen uker våknet annenhver time på natten og jeg var klar for å legges inn på et mødrehjem. Trengte søvn!!!! HS anbefalte meg å begyne med grøt fordi vektøkningen bare var akkurat innenfor anbefalt område ( og det helt sikkert takket være spsising så ofte om natta). Vi begynte forsiktig med maisgrøt og 1 ts grøtpulver og økte gradvis. Etter et par uker var hun tilbake i sitt vanlige søvnmønster igjen med mat 2 ganger om natta ( og det kan jeg leve med). Hun får nå 2 stk halve porsjoner i løpet av dagen og er 6 mnd om en uke. Siden han bare er 3 mnd hadde jeg nok vært litt skeptisk til å starte... Det er anbefalt å vente til 4 mnd fordi tarmsystemet ikke er klar for fast føde så tidlig. Velger du å starte ville jeg tatt det veeeldig piano. Lykke til! Vi trenger alle å sove!!
Håpefull mamma Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 jeg har ei jente på 3mnd og hun våkner 4-5ganger hver natt. så det blir ikke mye søvn her nei. hun våkner og vil ha mat hver gang, men spiser svært lite(mme)så jeg gleder meg til hun blir så gammel at jeg kan begynne med grøt. da kanskje hun ikke våkner fullt så mange ganger.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 jeg får vel så hatten passer nå, men jeg starta med tynn, tynn velling da prinsessa var 8 uker. hun var svært urolig før jeg starta med det. nå er hun straks 3 mnd og spiser vanlig grøt og er blid og fornøyd. det var tydelig at hun var sulten på noe annet en melk
Kanutten83 Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Gutten vår starta også med velling på kvelden da han var 8 uker siden mme ikke var nok lengere, starta med litt og økte etterhvert. Han var selvsagt fremdeles våken om natta for mat, men ikke hver time som før. Men grøt ville han ikke ha før han var 4 mnd. Det skal sies at de fleste barna i min familie har vært slik så jeg var forbredt på det:o)
ruffen Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Du kan sikkert prøve deg fram med litt tynn velling. Men som andre sier her, det er ikke sikkert at det hjelper. Vi begynte da gutten vår var 4 mnd, men det hjalp ingenting på sovinga på natta. Men etter hvert så gikk det seg til. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå