Mamma mjaua Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 hver helg så vorser venninene mine. selvfølgelig er det helt vanlig for folk på min alder. og jeg vil jo fortsatt være venn med de, så 1-2 dager i helgen har jeg vært med de på vors, og drar hjem når de tar banen til byen (jeg drikker enten brus eller vann, ikke noe alkohol altså). men på søndag så var jeg sååå utrolig sliten etter å ha kommet hjem etter midnatt på lørdagen. huff.. blir jo bare mer og mer sliten jo lengre i graviditeten jeg kommer. skal på vors med de neste helg også, men helgene etter det vet jeg ikke om jeg orker slikt vorseopplegg mer. men det blir veldig trist, ettersom vorsing er omtrent det eneste hee venninnegjengen gjør sammen. hva gjør deres venninnegjeng med dere i helgene? er det kun vorsing der også, eller finner dere på andre ting også, nå som du ikke kan drikke? de har planlagt babyshiwer for meg, uten alkohol da, men det er liksom bare en dag. veldig hyggelig det, men liker jo veldig godt å være med venninner, men vet ikke om jeg orker vorsing og sånt så mye fremover. tips til andre ting jeg kan få de med på som også er gøy for de som kan drikke?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg er med på fest, både sammen med samboern min og vennene hans, og sammen med vennene mine... men kjenner meg nesten fyllesyk dagen derpå jeg også pga at jeg er sliten.... Men i helgen har jeg invitert dem på mat, lager taco sammen og spiser oss stappmette og spiller risk sammen eller noe:) Jentekveld:)
challenge *stolt mor* Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Hvor langt er du på vei da? Sambo og jeg har også vært på vors sammen med vennene våres men jeg ble veldig sliten og orket rett og slett ikke å være med.. de røyka også inne.. og jeg ville ikke utsette nurket og meg for dette.. vennene våres er forståelsesfull og da kan vi planlegge en rolig kveld sammen med de.. gå på kino.. gå på en cafe etc. =) det er like koselig det altså lykke til videre da jenter!
Mamma mjaua Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 takk for svar:) vennene mine røyker ikke inne. det gjør vennene til typen min, så derfor drar jeg aldri til de. de tar ikke hensyn:P er 20+3 i dag(tirsdag). tusen takk for mange gode tips jenter:)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Cafe er godt brukt her også Kino er alltid koselig:) Jeg er 25+4 idag btw:) Vennene her røyker ikke inne så det går veldig bra:) De er borte å snakker med magen og snakker om hvor gøy det skal bli å ta h*n med ut på fest når babyen blir stor osv:p Men de er jo fremdeles i en alder der fest er viktig... og synes det er en helt grei plass å møte dem på Men fest er liksom ikke fyllefest, men 2-3 øl og godt humør:) Men blir tidlige kvelder ja:p
Endelig mamma! Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Noen av mine venner er som regel ute hver helg, men er ikke så ofte jeg er med dem. Den første tiden visste de ikke at jeg var gravid, derfor ble jeg oppfattet som "kjedelig" når jeg ikke drakk. Har også venner som ikke gidder å invitere meg enn gang, siden jeg ikke drikker. Avholdsmennesker er ikke godtatt over alt.. Men har jo vært på en del fester, og det har gått fint. Drar hjem mellom 23 og 01 (avhenger av når folk drar til byen og hvor trøtt jeg er). Men jeg har jo også venner som ikke drikker, og de finner jeg på ting med. =) Til fredag skal vi feire bursdagen til venninna mi på Egon, det blir koselig. Da kan de som vil drikke, og de som bare vil nyte god mat kan gjøre det. =)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 hei;) jeg blir ikke med noe særlig på verken fest eller vors. de fleste veninnene mine røyker, uheldigvis inne og jeg vil sitte minst mulig i den lukta. er x-røyker, og kjenner at jeg får skikkelig vondt i magen når mange røyker på en gang og det stinker som fy... de fleste jeg kjenner røyker inne desverre:( men har ikke så mye overskudd til å være med på noe i helgene, jobber ganske mye og er sliten da.. godt å sitte hjemme eller gå på koselig besøk synes jeg. føler meg jo litt utenfor, for har mistet litt av den gode kontakten med mange av veninnene mine etter at jeg ble gravid. har ikke så mye overskudd og er kjempetrøtt på kveldene når jeg kommer hjem om kvelden.. så har isolert meg litt mer enn før:P men sånn blir det hvis man skal kunne fungere i hverdagen og på jobb. vi blir nok litt outsidere.. men pytt pytt sier jeg;)
piamamma Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Jeg har vært med på vorse en gang, men det var før graviditeten var synlig.. Da var jeg "sjafør" siden jeg ikke drakk.. hehe.. Jeg har ikke så lyst å være på vorse nå.. Føler ikke for at alle skal ta på magen min og sitte småfulle å snakke om graviditet.. Da er jeg heller samme edru venner og drar på kino eller spiser god middag og ser film Sånn som i dag
Grorüd.. Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Hei. Da jeg var gravid var jeg en del på voers, og noe fester.. Men da bestevenninnen min hadde bursdagsfeiring, og ingen av dem som var der, inkludert bestevenninna mi, tok hensyn mtp. røyking gadd jeg ikke komme mer.. Jeg hang ut av vinduet den kvelden for være minst mulig passiv røyker, og stakk rimelig tidlig i frustrasjon og sinne.. De skjøøønte jo iiiingenting da.... Heh.. Kunne jo likesågodt ha sittet og dampet selv liksom i det røykfylte rommet:S Var foressten nesten aldri noen som fant noe på med meg da jeg var gravid heller, jeg måtte som regel ta både iniativ og komme til dem, og det har vel forsåvidt fortsatt etter at jeg fødte.. Kanskje blitt litt bedre, men... Jauuuu...
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Jeg er ikke med mine venner når de skal ha vors og ut på byen.Har vært når de har invitert til bursdag og innflyttningsfest osv..og var med et oar ganger i begynnelsen av graviditeten,men etterhvert så gadd jeg ikke det. Blir jo så sliten..,men heldigvis har jeh forståelsesfulle venninner så de skjønner meg godt.Men vi er også veldig flinke til å jentekvelder vi da hvor vi spiser god mat og enten skravler,spiller spill eller synger singstar..hehe.Det er veldig koselig:D Er du sliten så bli hjemme:)
Undrende85 Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Nei. Jeg har ikke noen skikkelig venninner her jeg bor, og etter jeg ble gravid har det ikke vært interessant for meg med festing og drikking. Jeg drakk ikke så mye før heller, noe som gjorde at jeg sjelden ble invitert med på noe da også. I Norge er det visst skummelt med folk som ikke trenger drikke for å feste. Enda jeg ikke gjør det av religiøse grunner eller noe, jeg bare trenger ikke. Har noen venner utenbys, og de gangene jeg er med dem så gjør vi venneting som å skravle, spise osv. Det er ikke spennende å være edru når alle andre er fulle, krangler om hvem som så på hvilken gutt først osv.
babygullz <3 vilde Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Mine venninner går jeg sammen med på shopping, kafe, vors, kino, filmkveld/spisekveld, både i hverdager og helger. De trenger ikke drikke alkohol hver eneste helg, eller hver dag i helgen..de er skjikkelig gode venninner, som bryr seg like mye om å være med meg når jeg er gravid og ikke kan drikke alkohol, og går gjerne glipp av en fest eller 3 for å heller finne på andre ting med venninnen som ikke kan..
Nesta_L med guttebebis Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Men det fine er jo at man på en måte finner ut hvem som er ordentlige venner. Med min første oppdaget jeg at de fleste ikke var interessert i å være venn når jeg ikke kunne være med på alt det de kunne være med på. Jeg var liksom så "kjedelig" fordi jeg ikke drakk og herja, og jeg ville at alle røykere skulle gå ut på trappa midt på vinteren. Satt egentlig bare med et par-tre venninner igjen på slutten. Jeg var ikke med på vors eller noe i den duren, vi hadde mer jentekvelder med film og god mat. Men nå har jeg fått litt eldre venner gjennom kjæresten min, så denne gangen tror jeg at det skal gå greit :-)
carina86 Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 jeg har blitt med ett par ganger men orker ikke lange kveldene, jeg drar somregel hjem når de andre drar på byen. er drit sliten dagen derpå så orker ikke være med så ofte. vors'ene pleier å være hos den samme veninna mi stortsett alle gangene. hun har lagt veldig til rette for meg som er gravid. røyking skal skje på verandaen eller i døra ut til verandaen. hun fikser alltid en alkoholfri-drink til meg:) men det er ikke alle som tar like hensyn til gravide. sist jeg var på vors, hadde det kommet litt fler enn det det var sitteplasse til noe som ikke var helt uvanlig. men så jeg måtte på en av mine "ørten" do-turer, når jeg kom tilbake var ei på vei ned på plassen min, veninna hennes sa i fra at "hu gravide" sitter der, Hu som var på vei ned så på meg å slenger bort til veninna si at "hu gravide" har godt av å stå litt, for nå har jeg lyst å sitte her. veninna fikk dratt henne vekk derfra så eg fikk sitte. jeg sier ikke at gravide automatisk skal få sitte men jeg synes hu var litt vel frekk, jeg hadde fått plassen til samberen min som satt på andre siden av rommet hvis jeg hadde hatt lyst, men jeg ville gjerne forsette samtalen som jeg hadde med de rundt, før jeg måtte på do. (endte opp med at jeg prøvde å holde meg til vi skulle dra)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå