Gå til innhold

Base til maxi cosi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må mann ha sånn base eller brukes de setene uten base også? Ser på finn.no at mange selger stolene, men få selger base med.. Tror vi hadde maxi cosi til første mann for 7 år siden, men da var det ikke base med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan brukes uten base, men det er noe pel. Selen festes over setet, sånn at du må tre babyen ned i setet, vi hadde det med førstemann, denne gangen har vi gått for base, sabla praktisk å kunne ta med seg setet med et enkelt grep. Basen er desverre dyr, jeg gav 1400 for min. men jeg satser på at det er verdt det.

Skrevet

ja... husker også det med at jeg måtte tre over beltet på setet. (når du sier det, så husket jeg det) Hørte også at de maxi cosiene er forskjellige under.. at ikke alle passer i basene??? hva kan dette ha seg?

Skrevet

Hadde heller gått for Akta Graco Logico S hvis jeg var deg. De er på tilbud hos alle Reflex-forhandlere nå til 1399,- med base. De er helt topp, men bittelitt tyngre enn maxi cosi sitt sete. Kom også veldig bra ut i sikkerhetstesten

Skrevet

Har vel litt og so på årsmodeller og sånn tror jeg. Vi kjøpte nytt sete i år, med en sånn bare som kan brukes til bile med isofix og biler uten. Jeg tipper det blr en forandring i basene når de ble tilpasset isofix. Aner ikke for å være helt ærlig.

Skrevet

Jeg lurer da på om dette er samme basen som brukes på de nyfødt setene, eler om det når man skal bytte ut dette nyfødtsete må kjøpe ny base til dette setet som er større... Skjønte dere dette??

:)

Skrevet

dytter for siste spm. jeg... ville jo trodd det holder med en base.. noen andre???

Skrevet

Dytter videre på anonym sitt siste spørsmål.....

Noen som vet dette?

Skrevet

man kan ikke bruke basen på nyfødtsetet til et sete for større barn. det er egen base på de større setene og jeg tror faktisk ikke man kan kjøpe setet uten base.

ellers vil jeg også anbefale acta graco logico s. det er litt tyngre men det er til gjengjeld mye billigere og minst like sikkert. basen er enkel å montere kan monteres i hvilken som helst bil. skal bare festes i sikkerheltsbeltet. (det er støtteben på basen så det står støtt altså) så man kan fint bytte setet over fra bil til bil uten de største anstrengelsene.

i tillegg så kan denne basen heves ved å skru på en liten innretning(brukes også for å stramme beltet skikkelig) slik at setet kommer litt lenger bakover sånn at babyen slipper å sitter i prestestilling. veldig kjekt om man har veldig skråstilte bakseter i bilen sin!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...