Gå til innhold

hjelp mot halsbrann fort :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så sinnsykt halsbrann.. kastet opp i hele går pga det.. noen bra tips jeg kanskje har i nærheten???=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert prøvd både melk og banan??? men tenkte jeg skulle slenge det på som ett forslag i tilfelle du ikke har prøvd... :)

Skrevet

melk er uaktuelt å prøve det liker jeg ikke.. men banan kan jeg jo prøve :)

Skrevet

melkebaserte produkter kan også hjelpe.

Skrevet

jeg tyr til gaviscon fra apoteket. kanskje du har det i nærheten?

Skrevet

gaviscon ? og det hjelper bra??=) kan jo prøve handle det i morgen eventuelt...

Skrevet

Ikke kjøp miksturen da, den smaker flytende mint med melk eller noe i den retning. Sykt kvalmende. Selv bruker jeg titralac og er skamfornøyd med den. Den virker umiddelbart, men en bør ikke tygge dem som drops fordi da kan de gi motsatt effekt. Altså.. de kan veldig godt tygges, men en bør ikke spise for mangen liksom.

Skrevet

blir halsbrannen bare værre og værre på slutta? føler jeg skal stryke med snart.. 4 uker igjen til termin

Skrevet

Hadde heller drukket melk enn å ha halsbrann. Det kan vel hende du oftere får halsbrann etterhvert.

Skrevet

problemet med melka er at jeg ikke tålte melk for noen år siden å blei kjempe dårlig, og drikker jeg rein melk nå kommer det bare opp... sikkert siden jeg husker hvor dårlig jeg blei forrige gang

Skrevet

ok, da er det noe annet.

Skrevet

Hei, ble dårlig av gaviscon så har brukt titralac hele svangerskapet. Fås på apoteket. Veldig bra!!!!

Skrevet

ang. melk... laktoseredusert melk kanskje..? dersom du blir dårlig av rein melk..?

Skrevet

Men de reklamerer for noe på tv om dagene...Navnet er ett eller annet med brus på slutten. Fåes på apoteket i allefall.... Kan jo spørre de hva de anbefaler. (om du orker å vente til i morra:))

Skrevet

får ta alle andre muligheter i dag og ting som må handles inn i morgen.. ingen mulighetr til å få til i dag så får prøve alt jeg har først :) hehe

Skrevet

lykke til :)

Skrevet

MANDLER!! Tygg mandler, det er utrolig effektivt :-) Godt er det jo også.

(vanlige mandler med skall)

Ang melk og melkeprodukter har det kun en kortvarig effekt for så

å bidra til forverring! Så unngå melk selv om det kjennes bedre ut med det samme.

Skrevet

Hus at det ikke nytter å kjøpe noe som nedsetter produksjon av syre, for det er ikke derfor man får halsbrann når man er gravid. Det er p.g.a plassen ! Og de fleste bøtemidler på apoteket demper overproduskjon , noe man ikke har ! Men som andre har nevnt er Gaviscon sånn som bare lukker igjen åpningen mellom magesekk og spiserør. For meg har det funket kjempebra ! Og melk selvfølgelig...men det er veldig midlertidig .

Skrevet

Jeg liker heller ikke melk, men drikker milkshake, de hjelper en liten stund og viss det ikke er for ille.

Gaviscon hjalp meg ikke i det hele tatt, i tillegg til at det var grusomt, men dette er jo individuelt.

Samarin derimot har funket for meg. Det er ikke alt for ille å få i seg, og funker i noen timer.

Halsbrannen har hos meg blitt verre etterhvert. Merket det fra uke 30, var bra rundt uke 33, 34, men har tatt seg opp igjen nå. Er i uke 37, og det brenner! Håper det hjelper når (hvis?) magen synker. Er uansett ikke mange ukene igjen.

Skrevet

magen min har synket hjelper ingen ting.....:(

Skrevet

Har også vært plaget en god del, og det eneste som har hjulpet er gulrøtter eller vaniljeis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...