Gå til innhold

Normalutvikling/forsinket utvikling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er spennende og følge med når barna gjør forskjellige ting. Når de ruller, krabber, setter seg osv. Men alle er forskjellige og det er heller ingen selvfølge at alle utvikler seg etter den såkalte normalen. Har selv to barn, ett som har utviklet seg normalt/gjennomsnittlig og ett barn som er motorisk forsinket etter å ha hatt et trøblete første år. selvfølgelig skjønner jeg alle her inne som er opptatt av dette, men kjenner at jeg blir litt matt når det er så mange som forventer at babyen deres skal gjøre som alle andre og at det skal være så tidlig.

Så derfor syns jeg at mange burde tenke seg om, alle barn er forskjellige og noen lærer fort, mens andre bruker lenger tid. Og ingenting er en selvfølge........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette innlegget skulle ligget oppe på første siden hele tiden.

Bra med en påminnelse. :-)

Skrevet

Er helt enig med deg. Men i vårt tilfelle føler jeg at det er andre som eventuelt bekymrer seg for at jenta vår er litt treig. Hun rullet faktisk fra rygg til mage første gang i dag, 8.5 mnd. Men jeg var ikke bekymret, ser jo at hun har det fint og er aktiv og at det skjer ting. Blir litt irritert når andre reagerer på at hun er "treig". Barn er forskjellige og voksne er forskjellige, er jo soleklart det.

Skrevet

Fikk lyst til å dytte litt...

Skrevet

Dytter jeg også. Bra innlegg!

Kan jo bli helt rar i hodet av å drive med den sammenligningen hele tiden.

Skrevet

Dytter jeg også! :-) Gutten min er litt over 6 mnd (5 uker prematur) å har fortsatt ikke rullet fra rygg til mage.. bare fra mage til rygg!

Skrevet

Var litt stressa selv når jenta mi ikke rullet fra rygg til mage før hun var nesten 9 mnd. Men når jeg kom på 9mnd kontroll var det en annen baby der som heller ikke hadde lært det. Og helsesøster sa det var like vanlig og være "sen" som "rask". Men etter og ha vært inne på disse sidene føler jeg alle er så tidlige=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...