FrøkenKnallkul Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Har jo vært flere heftige debatter her i det siste når det gjelder dette temaet. Jeg tror at vi ofte svarer (og noen ganger dømmer) hverandre ut fra vårt eget ståsted, uten å tenke på at andre folk kanskje lever helt ulike liv enn det vi selv gjør. For meg vil det være helt uhørt å skulle ha barnevakt f.eks to helger i mnd, men det er fordi jeg (når jeg endelig er tilbake i jobb) kommer til å jobbe mye, fra 08 til 16 hver dag, i tillegg til en del reisevirksomhet. Når det da blir helg, ønsker jeg kun å prioritere familien min. Av og til kan jeg gjøre unntak, men det vil ikke være kun for å gå ut å drikke, uten at det er en spesiell anledning. Andre jobber kanskje mindre og har dermed mer tid å bruke på barna i hverdagen. Da er det jo ikke noen stor krise om barna fra tid til annen tilbringer en helg hos bestemor og bestefar, eller hvem det skulle være. Det viktige er jo at barna føler seg ivaretatt og prioritert!
mams-til-tre Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 skriver under på denne jeg! Alle har jo forskjellige hverdager. Om jeg også var i 100% stilling, så hadde nok jeg også prioritert familien i helgene, men få unntak da. Nå som jeg bare går hjemme, så merker jeg mer behov for å "komme meg ut". Skjønner ikke at alle orker å kommentere og krangle så mye om det temaet der. ALLE må jo få gjøre som de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå