Gå til innhold

Jobbintervju i barnehage. For pyntet å komme med bluse? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på hvordan blusen ser ut?

syns ikke man skal være så veldig formell i et barnehage intervju, barnehagefolk er liksom et annet menneskeslag ;)

pyntet, men ikke formell. .

jeg hadde på meg dongeribukse og en fin genser på meg da jeg var i barnehage intervju (fikk jobben) :)

i et annet intervju i et vikarbyrå hadde jeg en skjorte og dongeri..

men.. det blir jo bare min mening..

Skrevet

Hei.

Har selv jobbet i bhg, og synes det viktigste er at du føler deg vel i intervjuet........ Hvis blusen får deg til å se jålete og ukomfortabel ut, er det ikke så smart. Hvis jeg skulle intervjue noen til jobb i barnehage ville jeg valgt en som kunne fått dritt under neglene og grønske på knærne uten å bli sur! Da hadde jeg visst at jeg fikk en god kollega, som hjalp til der det trengtes. ..Så lenge du kommer i rene klær, uten hull er det bra nok.

Men ta gjerne på blusen hvis den får deg til å føle deg fin og vel med deg selv. Det viktigste er hvem du er:o) Lykke til!

Skrevet

Jeg er litt enig med anonym. I barnehage er det kanskje ikke så viktig å komme helt oppstashet. Jeg stilte på jobbintervju hos klinikksjefen på sykhuset i svart dressbukse, topp og en fin jakke utenpå. Jeg ville gjøre godt inntrykk, og jeg fikk jobben. Sikkert ikke vits å "pønte" seg sånn, men ifht jobben min er hygiene etc veldig viktig.

Lykke til med jobbintervju ;)

Skrevet

Jeg jobber også i barnehage. Hvis barnehagen ansetter folk etter hva folk har på seg, ville ikke jeg ha jobbet der uansett!! I en barnehage dømmer man ikke etter utseende. Der ansetter man etter andre kvaliteter, som er viktige i forhold til jobben du skal gjøre. Det er faktisk lov for ansatte i barnehage å like å pynte seg til et intervju, det er ikke dermed sagt at du på jobb vil komme i upraktiske klær i forhold til jobben. Ta på deg noe du trives i, vær deg selv, og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...