anni69 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Skulle hente ringen min i dag, og ser jeg har fått den i oppkrav på kr 189,- 92kr i moms og 97 i forenklet toll. Kan dette stemme da. Ringen kostet 36 dollar og det er jo under 200 kr. Noen som har peiling her. Eller opplevd det samme?
*Rutletutt* Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Hmmm...ingen toll på min. Var samme pris + sendt som gave.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Var jo rart, skal ikke være toll og moms på varer under 200,-
anni69 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2008 Dollaren var på 3.3 Skal jo ikke betale moms da. Synes det var veldig rart. Har ikke hentet den ut, men har sendt mail med kvittering fra sports hoop inc der de kan se at den koster kun 36 dollar og 36 dollar i frakt. Får håpe det hjelper. Har jo alltid hørt att under 200 kr er det gratis toll...
anni69 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2008 Beklager, var litt rask der. 5.3 var dollaren.
Mamma´n til A og F Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Hvor mye har du blitt trukket på kortet da? Regner du med frakten blir det over 200 kroner da. De som har sendt har nok glemt å krysse av på gave.
anni69 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2008 Betalte 385,et el annet. Bestilte 16 mars.
Monajenten Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Det er veldig rart. Det skal ikke spille noen rolle hva portoen er, så lenge VAREN er under 200 kr skal du ikke betale toll.
Mamma´n til A og F Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 da har de desverre for deg glemt å krysse av for gave og dermed toll.
Mamma´n til A og F Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Ok, da har jeg misforstått, trodde du måtte regne med frakt også jeg. Håper det ordner seg for deg uansett:)
sveis Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 Skal jo ikke være nødvendig at det er krysset av for gave, så lenge varen koster under 200 kr. Den 16.03 var 36 dollar 184 kroner.
pandabjørn Skrevet 1. april 2008 #15 Skrevet 1. april 2008 min ring kosta 26 $ og tilsammen ble det på hele 62 $ og jeg har blitt trukket 323,50 NOK da har jeg kanskje betalt toll jeg da eller??
anni69 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. april 2008 Uff ja håpe det ordner seg når de får mailen. Hadde jo nesten blitt like billig å kjøpe den i Norge elles..
Makkapakka Skrevet 1. april 2008 #17 Skrevet 1. april 2008 Du sier at kursen var 5,3 når du bestilte, eller tilsvarende ca 184 kr? Kursen du sier er helt sikkert midtkursen fra Norges Bank. Bankene tar utgangspunkg i denne kursen når de "lager" deres egne salgs/kjøpskurser. Veldig mange som tar feil av dette og tror at det er kursen fra Norges Bank som blir brukt ved handel i utlandet. 36 doller er nok rett over 200 kr i dette tilfellet, og da blir det ikke billigere å kjøpe fra utlandet nei.
anni69 Skrevet 1. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 1. april 2008 Nei det stemmer ikke. Jeg har betalt 385 for ring og frakt. Frakt og ring er lik pris. Så 36 dollar kan ikke være mer enn 192,50 i dette tilfellet.
tre små... Skrevet 1. april 2008 #19 Skrevet 1. april 2008 da har de nok gått ut fra en kurs som gjør at det blir såvidt over 200kr. kjedelig da. men hvorfor kosta den så mye?? min kosta bra $26..
sveis Skrevet 1. april 2008 #20 Skrevet 1. april 2008 Du får legge frem kvittering på hva som er trekt fra kontoen også da. Ordner seg sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå