Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 som sover hele natten (8 til 8), avbrutt av nattmåltider? Hvor mye sover barna på dagen? Har ei pie som har den leie vanen at hun skal være våken i 2-3 timer etter første nattmåltid (ca halv 3). Når hun endelig sovner, sover hun bare i 2-3 timer før det er dag. Hun sover for det meste fint fra ca 20.00 (legger henne mellom 19.15 og 19.30) og til 02.30, men det hadde vært deilig å slippe å være våken så mange timer på natta. Jeg har en teori om at hun kanskje sover for mye på dagen?? Får frokost i senga ca 07.30. Tar første luren ca. 09.00-09.30, og sover i 2-3 timer. Ny lur ca 13.30, sover i 2-3 timer. Siste lur fra ca. 16.30 til 17.30. Erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Det høres jo ikke ut som hun er våken i det hele tatt da. Min sønn sover mye på natten, våkner jo for mat, men sover ellers godt. Han sover 3 lurer på dagen, og da bare tre kvarter-en time. De skal jo være våken og lære ting også vel?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Hehe...hun er jo våken også da. Fra halv 8-8 til 9-halv 10: ca 1 1/2 til 2 timer Fra halv 1 til halv 2: ca 1 time Fra halv 4-4 til halv 5: ca. 1/2 til 1 time Fra halv 6 til halv 8: ca 2 timer Pluss de 2-3 timene om natta, da hun helst skulle sovet Snuppa kan masse rart hun, så det mangler ikke på læring. Og for min del kunne hun gjerne vært oppe mer om dagen, men hun blir så grinete, trøtt og til slutt hysterisk viss hun blir holdt oppe. Men kanskje jeg skulle holde henne mer oppe, for å få bedre søvn på natta??
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Ja, det ville jeg gjort. Her sover han ca tre kvarter, våken 1 1/2-2 timer, sover tre kvarter, våken 1 1/2-2 timer osv... Bare underhold henne masse...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Vår 3 måneders baby legger seg for natten i 20.30 - 21.15 tiden. Hun vekkes for et måltid mellom kl 22 og 23(alt ettersom når vi legger oss), og sover sammenhengende til mellom kl 7 og 8 en gang. Tror ikke det finnes noen supre triks eller fasitsvar her. Alle barn er forskjellige. Vår er våken i ca halvannen time om morgenen før hun sover frem til neste måltid (får mat hver 3.time på dagtid), så våken halvannen time, sover igjen til neste måltid osv gjennom hele dagen. Passer på at hun ikke sover etter kl. 19 om kvelden, slik at hun er trett til legging. Så - noen babyer sover tydeligvis mye uten at det er noe galt. Min erfaring er at jo mer vi har lekt med henne og aktivisert henne jo mer behov får hun for søvn. Akkurat som om inntrykkene må bearbeides. Dette hjalp deg vel ikke mye med din nattesøvn, men...eksempel på at andre babyer også sover mye på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Nei, det skal ikke være enkelt. Prøver å holde snuppa oppe mest mulig, men vil ikke pine henne heller. Når hun er trøtt, må hun nesten få lov til å sove. Meeen; vil jo helst at hun sover om natta, da. Har prøvd å legge henne senere på kvelden, men da blir hun helt koko og overtrøtt. Vanskelige greier!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå