Gå til innhold

Kan legen skrive sykmelding tilbake i tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, dersom jeg er syk og ikke får legetime før dagen etter, og skal da være sykmeldt videre, får jeg den første dagen på sykmeldingen også eller må jeg bruke egenmelding på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja legen min gjorde det. Jeg ringte jobb en dag og sa jeg var syk, fikk sykmelding 2 dager etterpå og da skrev han fra den dagen jeg ble borte. Altså 2 dager tilbake i tid

Skrevet

Legen kan ikke tilbakedatere, men mulig han kan hvis du ikke enda er frisk.

Skrevet

nei det går ikke...min lege gjorde det for 2 år siden og det ble IKKE godkjent...ble et forferdelig styr...

eneste grunn var at du selv ikke har vært i stand til å gå til legen....

Skrevet

Jepp.

Legen kan skrive sykmelding fra den dagen du har vært i KONTAKT med legekontoret..

Jeg får sykemelding neste uke, som blir skrevet helt tilbake fra den 19 mars =)

Skrevet

Legen min gjorde det. Dette var i desember, ikke noe problem det hverken fra nav eller arbeidsgiver sin side.

Skrevet

Han kan IKKE tilbakedatere, men mulig han er villig til å lempe litt på reglene dersom du ringer ham fra første sykedag og sier du trenger sykmelding, men ikke kan komme samme dag.

Det er ikke lov å tilbakedatere, men mange leger gjør det likevel altså.

Skrevet

Ja det er akkurat det som er cluet. Jeg skal til behandling (og har da rett på permisjon) på torsdag, kommer til å være sykmeldt etter det, men jeg vet ikke om jeg får legetime på torsdag. Skulle rinmge nå, men det latterlige legesenteret her har ikke telefontid etter kl 14!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...