Gå til innhold

Når blir babyen redd for "fremmede"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på straks 4 år, og synes å huske at hun begynte å bli redd for menn og fremmede sånn rundt 5 mnders alder.... Hvis ikke vi husker heeelt feil da;) hehe

Men nå har vi en sønn på straks 3 mnd som bare vil være hos meg eller mannen min. Han begynner å hylgrine hvis vi gir ham til mormoren sin f.eks, og vi synes det er så merkelig siden hun bor rett i nærheten og vi er ganske mye sammen med henne.

Er det virkelig vanlig at en baby på under 3 mnd bare vil være hos foreldrene sine??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi begynte når hun var rundt 3 mnd. da ble hun redd mannfolk. nå er hun 6,5mnd og forsatt litt redd, men hylgråter ikke lenger er bare litt skeptisk.

så er hun redd mormor. hun er borte leenge om gangen (jobber på båt) så Nora er litt redd de første dagene så går det helt fint;)

Skrevet

Takk for svar:)

Synes bare det er så merkelig siden jeg ser mammaen min nesten hver eneste dag... Og nå har vi vært på påskeferie med mamma og pappa i over en uke også.

Men, men.. Det går seg vel til:) hehe.. Datteren vår var virkelig livredd for menn da hun var lita, og hyylgrein bare hun så en mann:D hehehe. Spesielt ille var det hvis han hadde veldig mørk stemme og skjegg.

Skrevet

hehe.. kjenner det igjen.. hehe.. hun var spes redd far min. lang og tynn uten sjegg. men svigerfar elsker hun. han er liten og rund og har bart. hehe.

Skrevet

hehehe.. De er jo søte også da. Når underleppa kommer frem bare fordi de ser et annet menneske liksom:D hihihi... Og så blir det bare ENDA verre hvis den "skumle" prøver å prate til dem eller tulle litt;)

haha.. Men det er jo i grunn fint at de er litt redd for fremmede da. Er bare så synd når den "fremmede" er en onkel eller kanskje en av besteforeldrene. hihihi.. Datteren vår var kjemperedd for svigerfar, men det har heldigvis gått over for lenge siden.

=)

Skrevet

Snuppa her i huset ble ikke skeptisk til fremmede før hun var godt over året. Gikk fort over :-)

I 5-6 mnd alderen var hun veeeldig glad i alle menn, stikk motsatt av det som er vaqnlig :-)

Skrevet

hihi.. Da datteren vår var 15 mnd var hun ikke redd for noen lenger, og det resulterte i at barnehagestart gikk fullstendig smertefritt:) Det er litt deilig det også. Tror det skjærer de fleste foreldre i hjertet å måtte gå fra sitt hylgråtende barn, så det var godt å slippe det med hu største.

Krysser fingrene for at minstemann også blir "bedre" etterhvert. Synes det var lovlig tidlig å begynne å hyle av fremmede nå. Skal bli artig å se hvordan dåpen går neste helg:D hehe.. Når presten skal løfte ham opp;) hihi..

Spennende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...