FuriLaks Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 hva spiser dere og hvordan? Føler jeg har skikkelig dårlig fantasi om dagen og trenger litt tips. Ender alltid opp med gulrøtter eller brokkoli...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 synes det er knall å steke løk i store biter, sopp i litt store biter, paprika og minimais i ovnen.. namm.. legg paprikaen i på slutten, trenger bare et par minutter.. gjerne sammen med poteter i skiver, med olivenolje og salt og pepper på! blomkål sukkererter vannkastanjer grønne bønner eller hve det heter
selfangerkjerringa Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Vi lager ofte en grønsaksblanding med kjøtt på toppen. Enkelt og greit. Enten har vi potetskiver oppi med resten, eller vi koker pasta ved siden av. Dette er grønsaker jeg bruker en del av: squash, sopp, vårløk, løk, rødløk, hvitløk, soltørket tomat (mest som smakstilsetning), tomat, cherrytomat (rågodt i former og slikt), avokado (masse sunt fett), gulrot, brokkoli, blomkål, hodekål, kålrot, rosenkål, aubergine... oj nå ble jeg sulten!
FuriLaks Skrevet 1. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2008 selfangerkjerringa, slenger du alt bare i ovnen da eller? Er ikke helt fan av "myke" grønnsaker som squash, aubergine og paprika, men må jo klare å lage noe litt mer spennende for det=)
selfangerkjerringa Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 En av favorittene mine er å ha poteter i skiver nederst i ildfast form, så fortsette med løk, gulrøtter og f.eks squash - og gjerne paprika (jeg tåler det ikke så her er det sjelden paprika dessverre). Strø på masse godt krydder (gjerne de krydderkvernene fra BlackBoy - med forest blend og slikt. NAMMIS! Husk å salte potetene godt, de trenger det). Så legger du nakkekoteletter oppå (fres dem i panna først så de får god stekeskorpe). Oppå der igjen heller du 2 bokser hermetiske tomater. Sett hele stasen i ovnen på 180grader i 1 1/2 time. Det blir knallgodt!
FuriLaks Skrevet 1. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2008 MMMmmmmmMMMM Nå ble JEG sulten! Takk for tips. Digg med mat som står leenge og koser seg i ovnen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå