Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Var hos behandling hos fysioterapauten min og vi snakket som vanlig om løst og fast. Har snakket litt om graviditet siden jeg nå er gravid og vi har en felles venninne som også er blitt gravid og hun har sagt det til meg... Satt og snakket om graviditet og så glapp det utav meg at: Ja vi føler ikke oss ikke på topp for tiden verken ***** eller meg. Uff hun la jo to og to sammen og lovet meg at hun skulle holde dette tett og tenkte jo også siden jeg var i behandling hos henne at de også har taushetsplikt om hva pasienter forteller. Uka etterpå får jeg en sint telefon fra venninna mi som forteller i det vide og brede hva jeg har fortalt fysioterapauten....og jeg legger meg jo selvsagt flat og ber om unnskyldning....men trodde nå at fysioteraputer hadde taushetsplikt for det om vi har felles kjente??? Har ikke vært hos henne på behandling på et par mnd nå siden jeg ikke kan stole på henne lenger og vurderer og finne meg ny behandler... Hva hadde dere gjort??
babygullz <3 vilde Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Fysioterapeuten har brutt taushetsplikten sin her ja. Og kan miste jobben pga d. Jeg hadde blitt møkksur hadde det vært meg altså. Ville snakket med vedkommenes sjef ..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Jeg har opplevd nylig at arb. giver har brutt taushetsplikten. Jeg ble gravid i juli, men mistet etter 12 uker. Hadde ikke fortalt det til noen på jobb og bare moren min, ingen venner. Også får jeg høre det av en annen kollega. Ble på en måte tvunget til å si det, siden jeg ikke hadde fått barnehgageplass og måtte søke om ulønnet permisjon, men så ble jeg sykmeldt pga kvalme. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, men hadde jo ikke tenkt å fortelle det noen gang.....Synes det er skikkelig kipt. Og denne gangen har jeg selfølgelig ikke sagt noe enda og er i uke 14. Grrrrrrr. Skjønner ikke at folk kan være litt mer profesjonelle. Jeg ringte tom fl ganger for å minne henne på at jeg ikke ville at hun skulle si det, er det mulig?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Fysioterapeuten har brutt taushetsplikten sin ja, og var jeg deg ville jeg sendt inn en klage på dette. Vedkommende kan miste lisensen sin. Pasientene skal ikke oppleve slikt, selvom de har felles kjente..... tvert-i-mot. Sier du ikke ifra, kan hun/han gå "fri" og gjøre det samme mot andre. Jeg ville sagt ifra og sendt inn en klage. Skjønner godt at du ikke går dit noe mer, hadde ikke jeg gjort heller.
2 fine små Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Man skal selvsagt kunne snakke om absolutt hva som helt i en terapitime, enten det er kropp eller hode som faar terapi.... Klart brudd, og utrolig uprofesjonelt ja. Ville ogsaa gjort noe med dette ja. Saa ydmykende for deg at dette kom ut, man er da i en fortrolig situasjon og skal beskyttes. Huff og huff...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Hun har helt klart brutt taushetsplikten, og her var det heller ikke tvil om at hun var klar over at hun skulle holde tett, da hun lovet deg dette. Send inn klage. Har hun så vanskelig får å holde tett bør hun få represalier for det, det vil alltids komme opp andre situasjoner senere (for andre pasienter) der det kan være en utfordring å overholde taushetsplikten, og da bør hun vite hvor alvorlig dette er. Du bør absolutt klage på henne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå