Bibi m/2 nå (",) Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 hvordan har dere det ?? Har dere vært i Irak ? Jag vil , men tør ikke pga ustabilt miljø der (bomber o.l).....Hvor lenge har dere vært sammen og hvor mange barn har dere ?? Status?? Vi er ikke gift, bor ikke sammen heller, men har kontakt....han kommer innom i ny og ne..ikke noe fast, har holdt på slikt i 8 år nå. Vi har 2 barn, 1 jente på 7 år og en gutt på 9 mnd. Hva med dere ?=)
mammatil2. Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 hei! jeg er gift med en kurder fra irak.har vært gift i 4 år. har 2 barn ei jente på 3 og en gutt på 4 mnd. var i irak i 2006,og så reiser vi nå i april igjen. jeg stor trives der. savner svigermor veldig.resten av familien også. mannen min er fra kurdistan,dvs nord-irak. og der er det trygt og stabilt nå. jeg føler meg hjemme der. vi reiser så ofte vi kan. veldig viktig for oss og barna. lykke til. og hvis dere vil dra,så tror jeg du vil trives.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 6. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2008 Min er oxo fra Nord - Irak....fra Suleimania.....fra hvilken by er din fra ?? Har hatt kjempe lyst å reise dit,har sett masse bilder og filmer der fra, men er litt redd som sagt, kunne tenkt meg å reist dit på våren, for sommeren skal vist være drepende varm Vet ik, får se
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 jeg er samboer med en fra kurdistan,irak i 2 år, og drømmen min er å dra der, er ingen problem der nå
Miss Dynamite Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 bibi, da er mannen din fra samme by som min !
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 Det er trygt der nå.. Har vært det lenge.. Reis gjennom Tyrkia.. Det er den tryggeste veien... God tur... =)
jessheim34 Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Jeg har vaert gift med en mann fra Irak i 2 år,han kommer fra Rania.Vi har en datter på 5 mnd.Jeg har aldri vaert der,men tenker at det blit vel noen gang.Det er vel ganske rolig i Kurdistan nå virker det som..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 ja er sammen med en Irak, men han er heldigvis ikke kurder, han er ekte araber.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2009 #9 Skrevet 8. mai 2009 dette synes jeg var unodvendig sagt. det er da ikke forskjell paa kurder og ekte araber, de er da mennesker alle sammen. du burde tenke deg litt omfor du skriver slikt, det kan faktisk vare veldig saarende for enkelte.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2009 #10 Skrevet 17. mai 2009 Det er faktisk STOR forskjell på kurdere og arabere!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #11 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har vært sammen med både en kurder og en araber. Ingen forskjell. Bare folk som liker å tro at det ene er bedre enn det andre. Er så utrolig teit når folk mener de er bedre enn andre bare fordi de er arabere, tyrkere eller kurdere. Alle mennesker er like mye verd. Merker jeg blir temmelig irritert på den teite diskusjonen mellom arabere og kurdere om hvem som er best. Mennesker er individer.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Kurdere er på lik linje med hunder, oppfører seg likt også, arabere og tyrkere er mennesker. Sannheten svir!!
al amin Skrevet 31. mai 2009 #13 Skrevet 31. mai 2009 Uffda. dette må jeg bare svare på. Innlegget er helt håpløst. Jeg er norsk-muslim, har vært i utenlandske miljøer i 15 år, jobbet med utlendinger like lenge og har reist i mange land, Også Irak. Er gift med en mann som omtaler seg som Iraker (uavhengig av om han er kurder eller araber). Nummer en: Det er islam som er hovedreligionen i Irak, folk lever med samme regler. De kristne lever også ganske likt som muslimene. Mange arabere er shi'a muslimer og har variasjoner i sin tro. Jeg har vært i de mest religiøse byene i Irak. Jeg likte meg godt fordi jeg ikke har noe imot å gå med abaya. Jeg synes shia arabere har det litt strengere med religionen enn sunna. Nummer to: Irakerne har omtrent samme matkultur, danser, andre ritualer, med små variasjoner. For alle folkegrupper er klanen, familien og æren svært viktig. Jeg anser kurdiske kvinner for å være litt friere enn de arabiske, men det er selvsagt mange variasjoner. Eksempelvis er endel kurdiske kvinner omskåret, men jeg kjenner ikke til at de arabiske er det. Nummer tre: Kurderne er i mange tilfeller kommunister. Det utelukker ikke at de er religiøse, men bærer bud om opprør. Kurderne har klart det selv ikke USAs krigsmaskineri har klart: å holde nord Irak for kurderne. De var der tidlig i historien, som samene i Norge var det. Nummer fire: Irakeres oppførsel i Norge er for en stor del bra, men jeg som kjenner miljøet fra innsiden ser at det er likt fordelt arabere/kurdere som snylter på samfunnet, ikke kan innordne seg lover og regler. Jeg synes innlegget ovenfor burde vært stoppet - det førte ikke noe godt med seg. Fatima
drømme_mamma er gravid Skrevet 5. juni 2009 #14 Skrevet 5. juni 2009 hvorfor får du barn med en som du bare holder på med? og det to stykker? er bare nysgjerrig..når man har barn er man enten sammen eller ikke. dette er et seriøst innlegg, er ikke meningen å provosere, selv om du kanskje blir det
venter barn nr 6 okt fødeklar Skrevet 14. august 2009 #15 Skrevet 14. august 2009 hei jeg er samboer med en kurder fra irak . vi venter barn i okt , nei har ikke vært i hans hjemland men vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå