Chiabatta Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Har laget oversikt over hva man kan ha til middag. Kommer du på noe som ikke står her, vennligst føy det til. Dette er greit for alle som sal lage ukemenyer eller lurer på hva de skal ha til middag. Oppskrifter ønskes også! Pita Bakt potet m/kjøttdeig Biff m/gratinerte poteter Nudler m/løvstek Spaghetti m/kjøttdeigsaus Pizzaboller Tacopai Gryterett Lasagne Hamburger Nachos Hjemmelaget pizza Kjøttkaker Taco Moussaka Enchiladas Tortillapizza Loffpizza Pannekaker Tomatsuppe Grøt Lys lapskaus Pasta carbonara m/skinke Middagspølse m/stekte poteter Farsefrikassé Koteletter m/surkål Pastasalat Ostesmørbrød Omelett Komper Pasta de parma Koteletter Pølser Grandiosa Fiskepinner Fisk i form Reker Fiskesuppe m/ reker Fiskepakker Kylling m/ris Bali Kyllinggryte
firemerkersmør Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Du glemte karbonader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 wok i alle mulige varianter med det man vil
Kaffemocca Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Pai i alle varianter steik makaronigrateng sprøstekt makrell fiskepuddig i hvitsaus ostesufle kyllingfrikasse seibiffer rødspette ovnsbakt ørret rømmegrøt risengrynsgrøt laksefile fiskegrateng
Pappas fultreffer :) Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Tikka Lasagne Tikka Masala Sweet & Sour Dampet ørret/laks
Musemor med tre søte små Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Fylte paprike Ovns bakt svinekoteletter med ost og ananas Jegergryte med kyllingelever Sopp pai
Kaffemocca Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Hmm, kan ikke være alt dette nei.. Har kommet på noe mer selv også: Fersk suppe Ertesuppe Blomkålsuppe Brent kjærlighet Grønnsakgrateng Piroger Raklett
line_n & sara Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 asiatisk fiskegryte: - kok kokosmelk og litt vann med fiskebuljong, gjerne sitrongress, ingefær og eller galangalrot, og chili, løk og gulrot. når smakene får satt seg,og gulrota er kokt, ha oppi (tint) torsk, som bare skal trekke i noen minutter. ha samtidig oppi feks paprika, vårløk etc. kok ris v sidenav og ha oppi v servering, litt fersk koriander gjør seg godt til! min tolkning av mossaca: - lag en gryte med grsaker som feks gulrot, løk, paprika, hva enn du måtte ønske,(jeg måååå ha kalamatioliven oppi dette) kok dette med en boks tomater & buljong, og krydre med timian,merian/oregano, cayennepepper, chili og hva du selv vil ha oppi! det er lurt å tilsette bittelitt sukker også, la dette koke, og la grsakene koke litt, trenger ikke være ferdigkokt, siden den skal inn i ovnen etterpå. tilsett en box bønner, jeg liker de store hvite best! bruker man box, er de ferdig kokte, men skyll de godt først!! skjær potetskiver så tynt du klarer, og lag en hvitsaus med rosmarin, litt muskat, og gjerne litt smøreost. ha tomatgryta over i en ildfast form, legg potetskivene over, og hell på hvitsausen. ost på toppen, pluss en god fetaost!!
line_n & sara Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 og min siste middagsfavoritt gulrotsuppe med koriander og appelsin!! har man godt brød ved siden av, er dette en god middag i seg selv! oppskrift her http://www.healthandgoodness.com/nutritiondiet/recipe_CarrotOrangeSoup.htm
line_n & sara Skrevet 1. april 2008 #15 Skrevet 1. april 2008 fransk fiskegrateng (den i frysedisken) den lager seg selv i ovnen, så man får tid til å lage godt tilbehør! feks fennikel pure, (kokihjæl fennikel i litt vann, så tilsett fløte, og mos med stavmixer) krydre som du vil! selv liker jeg jordskokkpure best til fisk, samme fremgangsmåte som fennikel, tips til "saus" til fisk: pepperrot i rømme/kesam ha en pepperrot på tube liggende i kjøleskapet til en hver tid, så er det lett å lage en kald saus til fisk, ta en ts eller to oppi en liten kopp kesam, gjerne i god til før maten er klar, så setter smaken seg bedre!
Gunda Gråtass Skrevet 1. april 2008 #17 Skrevet 1. april 2008 Har noen nevnt pannekaker og fiskeboller i hvit saus?! Kjøttpudding...
Sjokoladekaka Skrevet 1. april 2008 #18 Skrevet 1. april 2008 Raspeballar med salt fårekjøtt(godt med pinnekjøtt), kålrabi, middagspølser, bacon og om ønskelig sirup eller sukker:)
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 1. april 2008 #19 Skrevet 1. april 2008 snitzler pølse og potetmos/lompe/brød joika kaker
giggsi Skrevet 1. april 2008 #20 Skrevet 1. april 2008 sodd kjøttsuppe plukkfisk Kålruletter Benløse fugler kalkun Skarv Rype hjortesteik Elg steik Reinsdyrsteik Elgkarbonader levergryte Lakseburger ørret Sei torsk Kveite steinbit Makrell Krabbekaker hummersuppe østers blåskjellsuppe kamskjell kongekrabbe pannekaker flesk og duppe oksehalesuppe nuggets snitzel vårrull haibiff hvalbiff Lammefrikkase høns i fløtesaus gidder ikke mer,kunne holdt på i evigheter
M-N & sassy-susie Skrevet 1. april 2008 #21 Skrevet 1. april 2008 kyllingsalat tacosalat chiabatta å suppe biffgryte kyllinggryte fiskekaker fylt rødspette å bønnestenger kyllingwok å nanbrød fiskebolla i hvitsaus fiskebollesuppe (mathildes favoritt) hvalkjøtt elg-gryte røkt svinekam kjøttkaka i brunsaus.. pølse i hvitsaus kjøttdeig, chips å potetmos (cornermix) svin og sweet & sour lapskaus grønnsaksuppe me pølse å loff fårikål lammelår gammelsteik egg, bønner å bacon snurring å nystekt brød tapas (kjøttbolla, gulrot, kålrot, dipp, pasta, pestosalat) stroganof gryte løvstek å chips å bearnaise løksuppe me brød, gjerne hvitløksbrød kjøttdeiggrateng ja dettan e vell det vi bruke å ha sånn ca... uteon alt det andre som va nevnt fra før..
*Anonymus Maximalus* Skrevet 1. april 2008 #22 Skrevet 1. april 2008 lungemos med erter og most potet... bare jeg her i huset som liker lungemos da:(
Fiona- Skrevet 2. april 2008 #24 Skrevet 2. april 2008 Ahh... Så hærlig! Nå trenger jeg ikke tenke på ukes menyen før til neste år!!! Har ikke lest alle forslagene enda men visst det ikke er der legger jeg til: Stekte pølsebiter med stekt løk, brunsaus og makaroni! 5min - og smaker som husmannskost:) Fyllte pannekaker - http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=13422 Enjoy!
Amy - I love whales Skrevet 2. april 2008 #25 Skrevet 2. april 2008 Blodpølse med poteter, stekt bacon og sirup. Bare jeg som liker det her i huset da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå