Thea Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Jeg er andregangsfødende og hadde etter min mening en tøff fødsel sist med masse smerter. Fikk til slutt epidural, men den virket ikke. Fikk også lystgass og Fentanyl. Sistnevnte var det eneste som hjalp. Nå gruer jeg veldig for å føde igjen, og lurer på om jeg skal spør om epidural tidligere denne gangen hvis det blir nødvendig. Hadde vært interessant å høre hvordan andre har opplevd å få epidural...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Himmelsk!! Fikk den ganske sent, men den virket supert på meg!
lucky3 Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Fikk epidural to ganger og det ga veldig god smertelindring begge ganger - det du bør være obs på er at riene kan svekkes og gi tregere fødsel
Gjest Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Jeg opplevde det som en stor befrielse..! Var utrolig sliten og hadde veldig vondt like før de satt den. Husker at jeg omtrent lå i bue og tviholdt i lystgassmasken like før de kom inn. Hadde fremdeles vondt med epiduralen, men ikke på nært så vondt.. I forhold var det knapt merkbart, så jeg var heldig å få hente meg inn i 1-2 timer, før de fjernet den igjen (skulle da begynne å presse, og da fikk jeg ikke ha den mer). Håper fødselen blir raskere og lettere denne gangen og at jeg slipper drypp. Håper også at jeg ikke kommer til å trenge smertelindring, men lærte jo sist gang at man aldri skal si aldri Det er uansett ikke noe nederlag!
Piken på landet Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Jeg fikk den ganske sent i fødselsforløpet, så den tok langt fra alt av smertene. Men nok til at jeg klarte å være ved bevissthet, så det var verdt det. Har absolutt tenkt å ha denne gangen, og da få den mye tidligere.
Nibba FØDEKLAR :-) Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Fantastisk! Nydeleg! Mannen i grønt var verdast herligaste der han kom med sprøyta ;-D Hadde veldig god effekt, og fekk faktisk fortgang på opninga etter epiduralen! Skal ikkje kvi meg på å be om det denne gangen heller, om det skulle bli for vondt....
Snuppemamma Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Jeg ønsker ikke epidural denne gangen. De prøvde sette sist, men tror de begynt for sent...var ikke helt med jeg...iallefall ble det bare bom. Ingen smertelindring, bare bivirkningene etterpå. De visste ikke jeg noe om, men en kan få noe som heter spinalhodepine. Helt grusomt vondt, fra topp til naken;) Heldigvis var det med førstemann, slik at mannen min kunne ta seg av babyen. Etter 2 dager måtte jeg inn på barsel og gjøre et lite inngrep, og da ble jeg ganske fort bra. Men er livredd for at det skal skje igjen, blir jo mere alene denne gangen, så skal prøve unngå epidural ja. Vet jo nå at det gikk bra uten sist også..
Skrømti Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg hadde epidural sist, og med kjempegod effekt. Da bedøvelsen satte inn begynte hele kroppen å skjelve , og jeg hakka tenner.. Sikkert fordi jeg var så sliten og nå fikk hvile litt. ( hvor naturlig det er å få hvile midt i en fødsel er en annen diskusjon!) Selve utdrivingsfasen kjente jeg jo, men det skal man vel. Likevel, jeg håper jeg klarer meg uten denne gangen. Blir spennende å se hvordan det blir! Leit å høre at du hadde en dårlig opplvevelse at epiduralen. Ønsker deg lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå