Gå til innhold

Dere som har 3 eller flere barn:)

Anbefalte innlegg

Gjest neinåaltså
Skrevet

Vi er på diskusjonsnivå i forhold til om vi er ferdige eller ikke med babyer.. Har to barn, jeg vil gjerne har flere. Mannen min bremser, både pga økonomi og at det blir "for mye" for oss. Vi har hittil fårr bare søvløse babyer og sovet minimalt første 12 mnd, men det skremmer av en eller annen mystisk grunn ikke meg (selvom det er jeg som har tatt 99% av nattevåk).

Er det VELDIG mye mer styr med tre enn to?..

Hva er passe aldersforskjell opp til nr 1 og 2 i følge DEG?

Og, rent praktisk.. Får man 3 barneseter inn i vanlig bil, hvis to av dem er "pute"-typen med kjøreretningen (4 år +)

Må ha noe å argumentere med når mannen kommer med alt sitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre. Og de er temmelig tett. Størstemann sluttet med bleie 4 mnd før tredjemann kom.

Men vi har ikke angret et sekund. Selv om det noen ganger kan være utrolig kaotisk. Tror jeg aldri hadde slått meg til ro med "bare" to. Og att på klatt er helt uaktuelt for meg. Nå eller aldri.

Går fint med tre seter bak. Men det kan være litt styrete å komme bakom og feste selen i hullet. Men mener det fins noen forlengere som gjør det enklere.

Når jeg kjører aleine med alle tre setter jeg ene sete fremme så slipper jeg å knote.

Synst overgangen til tre ikke var så veldig stor. 0-1 er og blir den største ;)

Skrevet

Kan svare deg litt på bilseter. Går i hvertfall 3 i Volvo V70 og Audi A6. Tror ogsåd et går i ford mondeo. Ellers er det mane fine 7 setere der ute. Tror vi tar en sånn selv om vi bare får 2 barn. Ellers har jeg bare en til nå, så kan ikke svare på det andre.

Skrevet

Nei, det er ikke SÅ mye mer styr, men litt så klart. Å ha 3 barn er jo å ha 3 barn det liksom ;-)

Når det gjelder bil så kommer det an på hvilken bil dere har. Vi hadde en Mitsubichi Caraisma, sedan som var forholdsvis romslig bak til småbil å være og det gikk greit med to beltestoler og babystol, men ikke når mini skulle bytte, så vi har nettopp kjøpt caravelle.

Skrevet

Hei

Nei syns liksom ikke overgang fra 2 til 3 var stor, de er ca 3 år mellom hver og den avstanden liker jeg. Den på 3 er blitt "ganske" stor, slutta med bleia og forstår en god del. Kan forbedredes på søsken og kan delta slik at det føler at det er inkludert på baby opplegget. Men da vi fikk nr 4 etter at de andre var godt starta på skola ble det en større overgang. Har aktive store barn og det var litt arbeid å dra baby med på treninger, kamper og alt som de er med på. Men har hatt 4 barn som har sove så den erfaringa har jeg ikke..... Har 7 seter, men fikk 3 stoler i bilen da vi hadde det....

Ser nu hvor mye glede alle har av hverandre, stiller opp for hverandre. og ikke minst den minste som alle de andre forguder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...