ZamZam Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Sitter å ser inne på laredoute og for første gang ser jeg at de tilbyr avbetaling på en levis jeansjakke, kunn 25 euro (ca 200 lkr) i måneden for ei jakke som i utgangspunktet koster litt under 150 euro. (ca 1200 kr)Skjønenr ikke folk at det blir svindyrt til slutt da?? Gjør dere sånne ting, for så "små" beløp???
Sivalur Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Kunne ikke falt meg inn nei... men er vel de som gjør det, det er de som havner i 'Luksusfellen' (nå har vel ikke du TV3 der du bor da... )
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 ja, kjøpte hus på avbetaling. må betale på det, de neste 25 årene..............
"husmor"med lille Nora Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 nei. kommer nok aldri til å gjøre det heller..
mamma-til-2-jenter Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Ikke klær og sånne ting, men vi har et kredittkort med grense på 12000. Det bruker vi på ting vi trenger, men som vi ikke har råd til der og da. Vi har kjøpt vaskemaskin og tørketrommel på det kortet. Da det nærmet seg nedbetalt, kjøpte vi ny TV. Ja, det er dyrt, det er jeg fullstending klar over, men vi har i det minste kontroll over det. Ville aldri brukt det på klær ol.
ZamZam Skrevet 1. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2008 Hehehe, strengt tatt så har jo vi også hus på avbetaling, men det stilelr seg jo litt anderledes. De fleste handler jo mat for ca 100 euro i uka eller mer kanksje de skulle ha fått det på avbetaling også så koster maten 300 euro når den er velfordøyd..
PlinkiPlonk Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Nei, kjøper alt cash, men handler på internett, dann og vann, med kredittkort,men det blir betalt med en gang vi får reginga på det! Ikke vits i å sette seg i unødvendig gjeld, som som feks klær.
katty Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Ikke ofte, men som f.eks har jeg kjøpt meg en seng nå. Der har jeg rentefrihet i 9 mnd og skal selvfølgelig betale den ned før rentene løper. Er det ufornuftig, mener du???
mamamaren Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Haha! "Kjempetilbud! Betal KUN 500 kr i mnd, 15 mnd, så har du din egen splitter nye brødrister!"
Gjest Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Er ikke noe vits å spørre om slikt her, for det gjør ingen på disse sidene;)
ZamZam Skrevet 1. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 1. april 2008 Ting som er nødvendig skjønner jeg hvorfor folk velger den måten å betale på, men her er det snakk om en jakke som det står levis på og en kjole( så jeg nå, den koster ca 900 kr) da synes jeg det er utrolig tåplig å ta det på avbetaling fordi den kommer jo til å koste så mye mer. For alle som leser så er det snakk om klær, ikke engang gode varme klær som du kan trenge gjennom vinteren men en mindre pen kjole og en jakke som det står levis på. Kan man justifisere å sette seg i gjeld pga det?
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Ja huset vi bygger blir jo på avbetalling, klarer dessverre ikke å betalle over 2,5 mill kontant.
*Rutletutt* Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 Nope - aldri - kunne ikke falt meg inn...verken små eller store beløp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå