Gå til innhold

Rare pustelyder hos baby. Normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har en gutt på 5 uker, som er plaget med mye snørr i nesa og surkling når han puster. Det er ikke slik hele tiden, men ofte, og har vært slik i flere uker nå. I går ble vi litt bekymra, da han ble så tungpustet - hørtes ut som han hadde løpt maraton. Så vi dro på legevakten. Der lytta legen på ryggen og sa at alt var fint og at det var helt normalt med slike "ulyder", men at det bør følges opp. Kan jeg vente til seksukerskontrollen om 10 dager, eller bør jeg bestille time hos fastlegen snarest?

Har lest noen tråder hvor det nevnes RS-virus - hva er det?

Gutten har også helt siden han var født laget mye "bråk" når han spiser. Puster og peser, blir fort sliten stakkar. Jeg har ikke tenkt så mye på dette, har tenkt at han kvitter seg med lydene etterhvert, men nå i det siste har jeg blitt mer usikker på hva dette kommer av og om det er til plage for ham.

Noen andre som opplever/har opplevd det samme? Råd? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på to mnd hadde de samme symptomene. Fant ut at han hadde reflux. Han var også tydelig plaget og gråt mye. Ingen allmenneger eller helsesøstre som vurderte dette ut i fra symptomene. Måtte til spesialistelsetjenesten for å få hjelp desverre.

Skrevet

Huff da. Hva går det ut på da? Er det en alvorlig tilstand? Kan det kureres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...