Venezia 1 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Noen som har hatt 2 fødsler el flere, hvorav en som har satt igang selv og en derdu har blitt satt igang av helsepersonell?
~Maja Mor~ Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jepp!! AU AU AU AU AU!!! Det å bli satt igang var hardt og brutalt. Men fort gjort for min del. Brukte 2 timer, men det var ingen pauser, helt fryktelig. Men jeg overlevde jo.......
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Hører mange historier om det, ja... Men tror det er litt forskjell.
Fire småtroll Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Jeg var moden og hadde to-tre cm åpning men ingen rier da jeg de ville ha meg i fødsel. Først tok de vannet, fikk uregelmessige rier som ikke var særlig kraftige, men førte til 5 cm åpning. Ble satt på drypp og fødte 5 timer senere. Veit ikke om det har noe å si at jeg allerede var moden så kroppen var rimelig klar for å gå i fødsel, men jeg synes ikke ned igangsatte fødselen var hardere enn de to "naturlige" jeg har hatt før. Den igangsatte var mye kortere, mer intens, med tettere vonde rier. Men foretrekker likevel den, for jeg ble mye mindre sliten og var på beina ganske umiddelbart etterpå.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Det blir vel litt individuelt hva man synes er best... Jeg har vært igjennom to fødsler hvorav den ene var meget langdryg å slitsom.. Fødsel nr to gikk FORT og hadde heller ingen pauser. Det var sykt VONDT!! Men sa allerede samme dag at jeg heller ville gå igjennom fødsel nr to en gang til, enn fødsel nr 1.. Heller fort og smertefullt liksom;-)
Kosego&Lille'n Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Ble satt i gang med første. Jeg synes ikke at det var verre jeg... Hadde egentli ganske like fødsler, tok 4-6 timer med begge. Eneste vesentlige forskjell var at den første ungen kom med navlesnora rundt halsen og hadde en del vann på lungene. Men det tror jeg ikke har noen sammenheng med at jeg ble satt i gang.
FerdigFødaForAlltid Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Jeg har hatt to fødsler som jeg har startet av meg selv, og en (den siste) , hvor jeg ble satt i gang. Den siste var UTEN TVIL hardest! Jeg hadde 2 cm åpning, og delvis moden da de tok vannet, og hele greia gikk så fort at jeg hadde ikke sjangs til å omstille meg for å takle smertene i det hele tatt! Jeg var sikker på at jeg skulle dø et øyeblikk der! Men nå skal det være sagt at jeg tar heller en sånn fødsel anyday, selv om det var vondt som f..., enn min første fødsel som tok 22 timer! Det er bedre å ha jævlig vondt i en kort periode, enn å ha ganske vondt i 22 timer! Synes jeg!
Neverstill Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 hos meg gikk vannet av seg selv og riene startet med en gang, men etter at jeg fikk epidural stoppet det opp og jeg måtte settes igang. jeg synes det var et helvette å bli satt i gang. for når veene kom av seg selv begynte de som mens smerter, også ble de verre å verre til jeg hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, så kroppen vente seg gradvis til smertene. men når jeg etter 2 timer uten smerter ble satt igang igjen så ble smertene bare kastet på meg uten noen gradering og det ble som et sjokk, så jeg ble både stresset og det gjorde jævlig vondt. brukte 1 døgn på fødselen
ZamZam Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Hei... Børr vel egentlig ikke svare siden jeg har født to ganger og ble igangsatt med drypp på begge to.. Den største forskjellen mellom vanlig fødsel og igangsettelse er at du har ikke muligheten til å bevege de, gå av smerter, legge deg komfertablet osv. Jeg måtte ligge på rygg gjennom to fødsler, (6 timer og 9 timer) og fikk epidural tidlig for at man kunne øke dryppet ergo fremskynde fødselen. Det er intenst, men man har god oppfølgnig hele veien og man blir nøye overvåket. Under fødsel nr to fikk jeg truet mannen min til å dra meg opp i sittende stilling og det var rett å slett HIMMELSK for da kom ikke smertene på samme måte. Jeg er ferdig med å få barn nå så jeg kommer nok aldri til å oppleve det å føde normalt så det kan jeg nok ikke uttale meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå