Gå til innhold

mens i 10 dager- noe med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

jeg sitter og lurer litt. Har TR på dag 10. det regnes som 2 dager over normal maxtid. den er rar også, men jeg har ikke vondt. sist gang kom TR 1 uke på overtid. he-he, kanskje best å ikke være prøver, vi har jo igrunn bare prøvd over to sykluser og begge ganger har det blitt tull. Før dette har jeg ikke brukt noe prevansjon, og syklus og mens har vært stabilt.

noen med erfaring? selv om sånt er umulig å sammenlikne?

det er så koselig å lese om alle som blir gravide her inne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vilkan!

Vi har også bare hatt 2pp, og fra å ha stabil syklus og max 2d med spotting før mens, hadde jeg i 1.pp 5 dager med spotting og fikk mensen en dag for tidlig (men ellers helt normal), og i 2.pp hadde jeg 6(!)dager med spotting og TR kom 3 dager forsinka...

Men i første pp mener både jeg og legen min at jeg var gravid og hadde en veldig tidlig SA), så kan hende det er derfor det har blitt litt surr. Men 2.pp hadde jeg ingen symptomer og ingenting som tyda på graviditet, så mulig spottinga og "forsinkelsen" var pga hormonforandringer etter SA??

Litt mystisk at kroppen begynner å tulle akkurat når man begynner å prøve.. Har du tenkt/stressa mye med tanken på å bli gravid? Det kan visstnok forstyrre syklusen litt.. Men ellers så kan det jo ha vært en veldig tidlig SA hos deg også.. Hadde du noen symptomer?

Skrevet

ja, tja, det var jo så tidlig, men jeg mente egentlig selv at jeg kunne være -eller iallefall i ferd med å bli gravid etter 1pp., så kanskje det er det som har hendt? det er overhode ikke normalt for meg å gå 7 dager over IKM.

hm...du sier noe, kanskje det er det som har skjedd? og ja, jeg har tenkt myyyye på å bli gravid etter at vi begynte å prøve, særlig 1.pp.

Det har roet seg litt nå, håper det fortsetter slik, selv om jeg bruker disse sidene. de siste 2 dager har det dessuten vært mer mens-aktig, mot mer spotting de første (tusen) dagene. takk for svar! hva tror du?

er du igang med 3.pp?

Skrevet

Hmm... Høres jo ut som noe ala det jeg opplevde.. Vanskelig å si sikkert hva som har skjedd, da.. ;-)

Ikke kommet igang med 3.pp helt enda, kanskje om ei lita uke. Plutselig litt vanskelig å regne meg fram til den mest sannsynlige dagen for EL, siden jeg ikke vet om syklusen er tilbake til normalt..! Men har jo ikke vært så mange dager i avvik med meg, så tror vi skal klare å treffe sånn omtrent ;-)

Skrevet

takk, det gav meg iallefall noen mulige svar. det liksom så rart når det tuller seg til. jeg er godt vant med stabile sykluser.

høres ut som om våre forsøk på prøving kanskje sammenfaller!! tror jeg har EL ca om 6 dager. skal prøve å holde et øye til deg;)

det er jo godt mulig at ikke det blir noen EL, men det er ikke så lett å vite. har noen sånne EL-tester jeg tenkte kanskje å ta, men jeg synes liksom det blir å stresse meg selv opp litt. det går jo an å prøve jevnt og trutt den uka som er sannsynlig.

uansett, lykke til da!

Skrevet

Takk! Det kan virke som om prøvingen vår sammenfaller, ja ;-) Blir noen spennende uker og måneder fremover! Men jeg tar ting ganske med ro. Merker at jeg tenker mer på det når jeg er mye inne på BIM, så prøver å ikke være her hver dag... Men det er veldig interessant å lese mye av det som står her! Ikke så veldig aktiv her inne siste dagene du heller, ser det ut til? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...