Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 bør jeg ta med det i sykehusbagen? Hvor varmt er det på barselavdelingen og barselhotellet? Hvor mye klær trenger babyen på dagtid? har babyene dyne i disse "sengene" sine? lurer på det meste egentlig....
Phantom´ Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 De har dyner og helsetepper på sykehuset. Trenger i grunnen ikke annet enn en body på seg, deretter tulles de inn i tepper, og legges under dyna. Men det er jo litt kos å kle på dem litt da :-) så her går vi for body og tynne bommullsbukser med strikk i livet. Tar med pysj og vi for å komme i gang med nattrutiner med det samme. Men det er jo ikke nødvendig...
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Du MÅ ikke ha med klær, verken på barsel eller hotell. Du fårlåne alt du trenger: bleier, skjorter, dyne/teppe osv osv. Noen synes det er koselig med egne klær.
Puselure Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Det eneste jeg kommer til å ha med utenom hentesettet er små hjelmluer for å ha på inne. Husker sist så var de så utrolig store og uformelige og ikke mange av de. Så det skal jeg ha med nå
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Det kommer nok an på hvor man skal føde. På hotellet på Ullevål MÅ man ha klær til babyen selv.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Interessant, jeg antar at de som skal ligge der får beksjed om det. Her i Stavanger får man låne uansett.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 På kongserg sykehus ser de helst at vi ikke har med tøy selv. Alt blir kastet i samme skittentøyskurv om pleierne skifter på barnet.. så er nok forskjell på sykehusene.
Nætte;mortil2 Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Skal ha med bodyer og tynne bukser, og noen pysjer. Blir å ta med vogna også, for den er bedre å trille rundt med enn den plastkassen på sykehuset. Da vil vi jo også ha med egen dyne og slikt.. Sist lånte vi teppe på sykehuset først, men de var mye brukt og gamle og stive, så denne gang skal et pledd pakkes i fødebagen min! Så er det jo selvfølgelig ta-med-hjem-klær da..
M*A*S*H* Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 På sykehuset i Drammen fikk man låne bodyer. Hadde med ett sett klær til å ha på når vi skulle hjem, trengte ikke noe mer privattøy til baby. Man trenger ikke lue inne på barselavd der hvertfall, det er sikkert 25 grader inne. Dritvarmt! Og man kunne jo ikke lufte for det var så kaldt ute... De har dyne i disse små kassene man løper rundt med, og helseteppe i Drammen. Antar at det er litt forskjell fra avdeling til avdeling, noen steder må man ha med egne bleier også. Hipp hurra for sparekniven...
lillespiren2:) Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Hei Jeg kommer til å ha med noen bodyer, samt tynne bomullsbukser, en tynn bomullslue og et pent strikka sett som mamman min har strikka, som barnet kan ha på seg når vi reiser hjem. Vil uansett ha litt privat tøy med oss, siden det er litt stas å kle på ungen det man selv har anskaffet seg:)
kazy Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 hei og hå jeg fødte en jente i januar på haukeland, og da hadde de ikke lue på henne. jeg hadde med meg ullbody og ullstrømpebukse på klinikken og syntes det var veldig deilig å kunne ta på klær, da de bare pakket henne inn i en "flanellsbleie" som de knøt fast rundt ho. visst jeg var deg ville jeg hatt et ekstra sett klær til å bytte i tilfelle gulp eller tiss kommer på. hadde barnefaren sitt hentesett på henne da vi dro hjem,. det var stor stas:) lykke til, du har noe fantastisk i vente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå