Gå til innhold

Osteopati grunnet skjevt hode? Anyone...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her gått til osteopati pga skjevt hode på mini? Ble anbefalt det i dag, men synes det høres litt skummelt ut å drive å rette på hodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale Osteopati da ahn er flik på mange tilstander til baby. Han er videreudannet Fysioterapeut og kan virkelig hjelpe din baby. Den første gabgen du er der er det kun undersøkelse og ein del spørsmål og ein litern strekk.

Eg har gode erfaringer med 2 av mine barn hos Osteopat, den første hadde smerter i nakken, merket det med att ho ikkje ville ha pupp på eine sida. Altså ein litt skjeiv nakke. Ho hadde også Kolikk, blei heilt bra etter 4 behandlinger. Kolikken/skjevheita i nakken forsvant.

Det andre barnet mitt var så veldig urolig, sov lite som nyfødt. Etter 6 behandlinger var ho som ein ny baby, sov lenge og blei rolig.

Det koster litt men får att ein heil del på trygdekontoret.

Bestill time i dag, ofte liltt ventetid.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg går allerede til manuell terapeut som jobber med nakke og rygg. Det var kun det skjeve bakhodet han mente jeg burde gå til osteopat med.. Synes det høres så merkelig ut at de liksom skal klemme hodet til en annen fasong? Han sa et eller annet om at det var litt omdiskutert behandling akkurat det med å endre på skjev hodefasong og at jeg fikk tenke på det å ta en avgjørelse. Det var mest grunnet det kosmetiske at det var nødvendig, så det er derfor jeg lurer på om noen har hørt om det kan være farlig å rette på skjev hodefasong?

Skrevet

Hei anonym!

Får du dekket dette gjennom trygdekontoret? Jeg trodde ikke man kunne få det, ettersom det ikke er "godkjent"som terapi. Skal ta kontakt med vår trygdekontor for å høre om vi også kan få dekket noe. Det er jo så dyrt nærmere kr500.- hver gang!

Skrevet

Vi ble rådet av HS til å kontakte Osteopat med sønnen vår pga. veldig skjevt hode.

Vi kom til time å han så på det, men ba oss komme tilbake når han var blitt 1 år hvis det ikke hadde fikset seg selv. Han ville ikke plage han med det nå som han var så liten (6 mnd) + at det ofte retter seg selv når de begynner å krabbe osv. hvor babyen ikke ligger med hodet på "bakken" hele tiden. :-)

Men det er IKKE vondt det osteopaten gjør. Jeg var også redd for dette. Hørtes så skummelt ut at han skulle massere i sømmene på hodet hans osv.

Men han beroliget meg på at dette var SÅ små og løse bevegelser at det ville bare føles litt "rart" for babyen. Gutten vår bare lå der å kikket på Osteopaten liksom:-)

Men som han sa, som OFTEST retter det seg av seg selv! Å at hodet ikke "stivner" helt før man er 21 år. Så man har IKKE dårlig tid:-)

Skrevet

Vi fekk att ein viss prosent på trygdekontoret, fekk med ein lapp fra Osteopaten som bevis og gav det på trygdekontoret og fekk att pengane. Dette var i Molde, men det må da gjelde over heile landet??

Godt kva ein får dekket, for det blir dyrt i lengden, men det er vert kvar ei krone da barnet blir så bra.

Lykke til !

Skrevet

ja vi har hatt 5 behandlinger til osteopat pga skjevt hode. Og det er riktig at det stort sett retter seg selv, men hvis det mot formodning ikke gjør det, kan man få problemer med språk / konsentrajon osv (avh av hvilken side hjernen ikke får vokse som den skal).

Det gjorde ikke vondt (av de fem gangene gråt lillemann to ganger, men da var det nok mest fordi han var kjempetrøtt når vi hadde time. De andre tre gangene kikket han bare på fjeset til osteopaten). Det han gjorde var å sjekke ryggrad, nakke, hode og ansikt. Rettet ut skjevheter (så det godt i fjeset til gutten vår, det ene øyet var mer åpent enn det andre og litt skjev i munnen) og skjøv på platene i hodet.

Vi er ihvertfall superfornøyd! Skal tilbake for en sjekk tidlig i sommer.

Jøsses - skal jammen ringe trygdekontoret og høre. Kjekt å få igjen noen penger da! Burde jo være likt over hele landet????????

Skrevet

Sant så sant "enLitenEn *mamma*" !!Her i tønsberg koster det 400kr pr time(!!!) å timen varer jo ikke lenger enn maks 20 min liksom...

Gikk til osteopat når gutten vår grein konstant i 3 mnd også. Ble jo ruinert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...