Gå til innhold

andre som blir sure og SINTE når dere har hormonspiral??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sikkert vært diskusjon om det før her men..

Jeg sliter med dårlig humør og et eksplosivt temperament..Har hormonspiral for andre gang, og har blitt forandra til det ugjenkjennelige begge gangene. Er vel ikke tilfeldig?

Har lyst å fjerne den, men det er jo litt dumt hvis jeg er like sur etterpå, da..

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannelig om jeg vet... er første gang jeg har hormonspiral nå men har snakket i ett år om å ta den ut for å se om det hjelper på humøret. Skal endelig gjøre det nå snart. Jeg er hvertfall mye sur og av og til sint. Men ifølge samboeren min så er jeg jevnere i humøret nå enn jeg var før. Nå er jeg sur hele tiden, haha... Før var jeg skikkelig plaget av pms, ble en furie når jeg fikk mensen (som regel ikke så plaget i dagene før som i dagene jeg hadde mensen, så kanskje det ikke var pms men noe annet?)

Ut skal den hvertfall nå, spent på å se om det blir noen endring ja. :)

Skrevet

hei! tror ikke det er tilfeldig nei.. hvis du ikke har vært eksplosiv før så er det nok spiralen. Jeg sliter med akkurat det samme. Ble faktisk så sint på samboeren min her en dag at jeg SPYTTET på ham!! Har aldri vært så skamfull i hele mitt liv. husker ikke engang hvorfor jeg ble sint.

Samboer mener jeg har blitt et pms-monster uten like. Har forresten mistet nesten all sexlyst i tillegg.

vurderer på det sterkeste om å ta den ut selv... hehe, men det er så deilig å slippe mensen! uff, "godt" å høre jeg ikke er alene med dette sinne. føles absolutt ikke godt å reagere som ei hurpe for ingenting. stakkars mannfolk.

kan dette gi seg etterhvert tro? noen som vet?

Skrevet

Har hørt om andre som har opplevd det samme.

Og iom at du har merket så stor forandring begge gangene du har satt inn h.spiral, er det jo veldig sannsynlig den som er problemet...

Skrevet

Dere som har horminspiral: Har dere gått på minipiller før dere fikk satt inn spiralen? Jeg lurer fordi jeg går på minipillen Conludag, og har fått resept på hormonspiral. Nå merker jeg ingen forskjell på humøret,men lurer nå på om det kan komme til å skje når spiralen settes inn? Er vel samme hormonet i minipille og hormonspiral? Er jo så vanvittig dyrt for spiral,for så å ta den ut igjen etter noen mnd..!!

Skrevet

Har ikke gått på minipillen, men bare lurer på hvorfor så mange synes at hormonspiralen er så dyrt? Hva koster p-piller egentlig? Jeg har bare gått på det en gang for maaaange år siden, gikk da på noen som kanskje er dyre? De het hvertfall Diane og mener det kostet 200 kroner for en pakke, om ikke mer, husker ikke hvor lenge en pakke varte, 2-3 mnd kanskje? I løpet av et par år blir det vel hvertfall like dyrt med piller som med hormonspiral, det kostet ikke mer enn ca 1250 å sette inn min hvertfall. (men tar man den ut etter 1 mnd så er det dyrt såklart).

Skrevet

Jeg tåler ikke hormoner, så satte inn kobberspiral!

Jeg takler å ha mensen mot å være i vanlig godt humør hele tiden.

Ville ikke byttet bort humøret mot å slippe å ha mensen ved å bruke hormonspiral."

Skrevet

Betaler i underkant av 100kr for 3 mnd minipiller,så hvis hormonspiralen blir fjernet etter noen mnd bruk blir det dyrt. I lengden vil jeg tro det er det rimeligste alternativet med spiral.

Skrevet

Så bra å høre at jeg ikke er aleine da..

nei, det er absolutt ikke gøy å gå rundt som ei bombe hele tida..går jo ut over hele familien dette her. Blir vel å nappe den ut tenker jeg!

Synd det ikke finnes flere alternativer for sånnne som oss?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...