Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg alvorlig bleik og ekkel om dagen.. Er det noen her som vet om det kan være skadelig for barnet om jeg tar meg en soltime eller to?

Hilsen bleikfisen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vet jeg faktisk ikke, men jeg tør ikke ta solarium selv.. noen andre som vet?

Skrevet

Ja, det kunne vært fint å vite. Føler seg ikke veldig sexy om dagen.. Ikke fått skikkelig mage enda, føler seg bare litt feit, og når man er hvit som et laken i tillegg..ikke bra ;)

Hadde vært deilig og få litt sol på kroppen.

Skrevet

overdreven soling er jo ikke bra uansett, men jeg tror det går helt greit å ta sol av og til selv om man blir gravid.. lest om det i et par bøker.. eneste som står er at man skal være forsiktig med å ikke bli for varm, for det er ikke bra.. akk. som feber kan være skummelt når man er gravid.. så man kan jo heller ta litt sjeldnere og litt kortere de gangene man tar`?

f.eks 10 min 1 gang i uken? blir jo litt farge av det i lengden.. sto iallfall ingenting om at strålingene kom inn til babyen.. noen sier at babyen synes det er ubehagelig at det blir så lyst, men det er da like lyst om sommern tenker jeg.. bare ikke ligg å bli for varm, og ikke overdriv solinga, så tror jeg det er ufarlig :)

Skrevet

jepp det er nok sant det du sier;) legen sa jeg skulle ikke sole magen mye i sommer og bli for varm i hvertfall. så holder med unna solarium og også badstu skulle man være forsiktig med.

Skrevet

ja, det blir jo samme greia om sommern.. helt greit og nyte sola av og til, men ikke sitte å grille seg og bli for varm, og drikk masse vann! tror det samme gjelder for solarium..

Skrevet

det ligger atallige innlegg om dette solarium her fra før.. gå bakover og les!

Skrevet

skulle selvfølgelig stå utallige!:)

Skrevet

Er nok ikke farlig å ta litt solarium når man er gravid, og har aldri hørt at det kan skade fosteret. Som nevnt i tidligere innlegg kan det jo bli veldig lyst hos fostert, det kan man forhindre ved f.eks. å legge et håndkle over magen. Gravide opplever ofte å bli raskere brun enn vanlig noe som skyldes endringer i hormonbalansen. Økning av hormonet melanin kan jo også gi pigmentflekker i huden, så overdreven soling anbefales vel ikke. Føler selv for å ta litt sol, så kommer nok til å gjøre det når formen blir litt bedre :) Samtidig nærmer jo våren seg, og kanskje får man like fint utbytte av å gå seg en tur ut og nyte den naturlige solen.

Skrevet

hei, jeg spurte barnelege og læreren fra sykehuset om dette. Og solarium er ikke noe farlig selv om du er gravid. annet enn de strålene som kan være farlig ellers og. Men dette påvirker ikke barnet. Og det er IKKE det samme og ta solarium som å sitte i solen.

Magen blir ikke varm i solariumet, men det blir den i solen.

Men en annen ting og tenke på er jo pigment flekker da. Litt større sjans å få de når du er gravid.

Men som svar på spm ditt: Neid\, det er ikke farlig for babyen din og ta solarium

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...