Gå til innhold

Snill eller dumsnill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

håper på svar fra dere menn... samboeren min har eget firma med en annen kompis. det går ikke så bra, og de har utestående regninger og har ikke kunnet ta ut lønn siden før jul. Jeg er i permisjon med lønn, så¨vi lever av den lønnen begge to. vi klarer oss, men skulle ønske at samboeren min snart begynte å få inn penger også. Partneren hans i firmaet er i en sånn familiesituasjon at han ikke kan tjene mer enn et minimum pga barebidrag og prøver å få min samboer med på å godta dette, noe det virker som han har gjort... jeg mener at han burde tenke på sin egen familie istedet for å gjøre det beste for forretningspartneren sin. de har hatt firmet i snart tre år, og det har ikke helt tatt seg opp, jeg vil jo ikke ødelegge drømmen hans om eget firma, men samtidig blir jeg bekymret over familieøkomien. han har også satt seg i gjeld og fått betalingsanmerkninger som gjør at vi ikke kan søke om felles huslån.

synes dere jeg skal kreve at han får seg en annen jobb eller la han følge drømmen sin? er jeg dumsnill? han trives godt med å styre dagene sine selv, og får dagpenger de dagenen de ikke har arbeid, så jeg er redd for at det blir litt for enkelt for han. han lever på en måte et litt ungkarsliv uten øko bekymringer, virker ikke som han tenker på at det nå er et barn med i bildet...

takk for synspunkter og svar.. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er ikke mann, men svarer fordet;)

Er selvstendig selv, startet firmaet mitt for drøye halvt år siden.

Har ikke tatt seg opp enda, iallefal ikke til at det er noe og leve av...

Netopp derfor jeg velger og beholde min vanlige dagjobb i tillegg... Min samboers lønn alene holder ikke for oss tre (snart fire) Så har ikke råd til at han skal forsørge hele familien...

Klart, det terer nok litt på familien uansett, da det blir mere jobbing på meg, men dette har sambo full forståelse for...

Så noe forståelse må mann jo ha... han er veldig "med"i hvordan ting går, og kommer med innspill og meninger....

Han vet at dette er faget jeg elsker og kan, og ville aldri nektet meg og drive med det, men er ganske sikker på at han ikke hadde vert begeistra om jeg hadde sluttet i dagjobben før jeg hadde en akseptabel inntekt fra firmaet...

Å være en god venn/sammarbeidspartner er viktig... men driver de ikke firma for å tjene penger på det?

Og "passe" på inntektet fordi han ikke vil bet. for mye i bidrag er bare idiotisk spørr du meg...

Sier ikke at han skal velge vekk parteren for deg/dere, men mener at når du stifter familie,skal dette være nr 1 på prioriterings listen!

Så synes ikke det er riktig at han skal holde inntekten i sjakk for kompissen!

Hadde jeg vert deg, hadde jeg nok satt ned foten og bedt han bidra til hus og hjem...

Er foresten helt vanlig at et firma går i underskudd i 1-2 år, etter dette burde det ha tatt seg opp... om ikke er det påtide å re-vurdere lønnsomheten...

Lykke til!

*klemmer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...