Gå til innhold

ta ut spiral

gifteklar gravid og kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjør dette vondt?

jeg ønsker å kunne prøve å få baby utover høsten, skal gifte oss i aug så vil helst ikke være gravid akkurat da. Når bør man ta ut spiralen om man vil bli gravid i okt/nov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bli gravid rett etter man har tatt ur spiralen, iallefall hvis det er kobberspiral vi snakker om??? Jeg skal ta den ut ca juli for da skal jeg begynne med prøvingen!!!

Skrevet

Man kan bli gravid rett etter å ha tatt ut hormonspiral også, men det er jo ikke alltid man blir gravid akkurat den måneden det var planlagt... uansett om det er første eller andre barnet så er det ingenting som er sikkert.

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg fikk beskjed om å bruke kondom første 1 - 2 mndr etter at jeg tok ut spiralen, for å forhindre infeksjon. Jeg ble gravid på første forsøk etter at vi sluttet med kondom. Og det gjorde IKKE vondt å ta den ut. Jeg syntes det var helt forjævlig vondt å sette den inn, og grudde meg for å ta den ut. Ble derfor veldig forundret da gynekologen plutselig sa "nå er den ute" uten at jeg hadde kjent mer enn under en vanlig underlivsundersøkelse. Lykke til :)

Skrevet

Utovernavlen: Kondom altså? Hm. Tenkte å gå rett på pessar jeg, men må kanskje bruke kondom da for sikkerhets skyld? Blærk... høres bra ut at du ikke kjente noe til at de tok den ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...