Gå til innhold

er man naken under ks

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller hva har man isåfall på....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje forskjell på planlagt KS og hastesnitt etter fødsel, men iallefall under mine to tidligere keisersnitt hadde jeg på meg det som jeg prøvde å føde i - dvs kun den sykehusskjorta - det skal jo komme en del ting ut der nede også under et keisersnitt - blod og fostervann kanskje så du kan vel ikke ha på truse....

Skrevet

Jeg hadde på meg en sånn sykehusskjorte til jeg ble lagt på operasjonsbordet..hva de evt gjorde med den da jeg ble bedøvd og lå bak skjermen vet jeg ikke, og for å være ærlig tenkte jeg ikke på det heller.. Hadde den fremdeles på etterpå...men skulle egentlig ønske de hadde tatt den av..man får jo dyne over seg, og bleie nedentil etterpå..skjorta var bare i veien (åpningen er jo bak, og tett foran) da jeg skulle få jenta til brystet etterpå..vanskelig å få den av etter man har fått veneflone med drypp i... Så jeg hadde skjorta hengende rundt armen i flere timer =)

Skrevet

Jeg hadde på sykehuskjortel bak frem så det skulle være lettere å få barnet til brystet etter inngrepet, samt noen ikke spesielt sexy "strømper" i bomull som gikk helt opp til lårene. Ellers var det slanger og ledninger overalt. (blodtrykksmåling, bedøvelse, veneflon på begge armene, etc etc)

Skrevet

Sykehusskjorte med åpningen frem, og mine egne sokker. Ellers absolutt ingenting. Alt av metall må også av under et (planlagt) ks..

Skrevet

Jeg hadde sykehusskjorte på meg på overkroppen iallfall. Regner med at jeg var naken ellers.

Skrevet

Så bra du stilte det spørsmålet:) Har lurt på det samme!!

Skrevet

Hvorfor skal man egentlig ligge naken nedentil under ks da?? Noen spesiell grunn?? har de teppe el dyne over?

Skrevet

har du sett hvor en får KS arret? Det ligger godt under trusekanten/der håret starter, så det sier jo seg selv, egentlig at det ikke er så gustig med teppe/truse akkurat der. En blir jo barbert også, på magen og øverste del av "dotten"

Skrevet

jeg er ikke flau eller noe over musa mi, men ks legen/kirurgen er pappaen til en i barnhagen..... syns det er litt ekkelt jeg da.

men di dekker vel til dåsa på ett vis tenker jeg.... hehe

Skrevet

Du har jo kateter nedentil, samt at du blør (det er jo ikke tett mellom livmoren og skjeden akkurat.....) så de vil vel gjerne ha litt kontroll over området.

Skrevet

Oi. Ja den biten hadde ikke jeg vært bekvem med. Greit han er helt sikert profesjonell og tenker ikke over hvilke kroppsdeler han ser, men det gjør jo du. Går ikke an å be om at noen andre foretar inngrepet da? Det er jo liksom litt privat.

Skrevet

Magen er under et keisersnitt å regne som et operasjonsfelt. Det betyr at hele magen, med god margin rundt, må desinfiseres for å forhindre infeksjoner. Du får ikke lov å ha på deg truse hvis det var det du lurte på :)

Skrevet

Haha! Får ha sokker på da, så ikke jeg føler meg så naken...

Skrevet

hva med puppene da.... forran eller bak forhenget di da.

Skrevet

Jeg må le litt - er dere sjenerte damer - selv i denne situasjonen med et team fullt av folk som ser dette mange ganger daglig. Jeg skal innrømme at jeg er sjenert selv jeg, men etter to fødsler hvor du får vist det meste av deg selv nødvendigvis tenker jeg at de får gjøre som de vil under keisersnittet jeg skal ha neste gang, det må være praktisk og riktig og det er vel noe av det minst flaue man kan gjøre - alle i rommet er vel mest interessert i å se babyene våre, ikke noe annet:)

Skrevet

Jeg lå splitter naken. De reiv av meg klærne, satte inn kateter og sendet meg opp til operasjon. Men du ligger jo ikke naken under ks fordi, har jo grønt, sterilt laken eller hva det nå heter igjen. Så du er dekt til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...