Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Leste et eller annet sted at Synnøve Svabø hadde gått to uker over tiden og at hennes barn veide 4,6 kilo (!) ved fødsel. Mitt første barn var 3,4 kilo og det var i grunnen heavy nok synes jeg (selv om fødselen på ingen måte var noen skrekkhistorie altså). Noen som har noen tanker eller erfaringer med å gå over termin?
to før - nr 3 og 4 på vei Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 fikk en gutt på 3700 14 dager over termin.. gikk helt fint, men er mer bekymra denne gangen jeg! hadde menstermin 30.mars (noe jeg mener stemmer myyye bedre enn UL termin som er 10.april) så denne gangen er jeg bekymret hvis jeg går to uker over den datoen!!!! HYYYL****
lucky3 Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Jeg fikk gutt på 4,2 kilo 16 dager over termin. Førstemann var 3,8 og født på termin. De blir jo større etter termin, men ikke med sånn monstervekst. De største har nok vært relativt store også til termin. Det er nok å være bekymret for, ikke gå og tenk på at den vokser med rekordfart inni der fordi du er over termin:)
★☆2prinser★★ Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Jeg gikk 8 dager over termin med førstemann, han veide 3080 da han ble født. var heelt sikker på at det ble en kjemebeibi, men tok feil ja...
77-modell Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Førstemann veide 3,5, og jeg er også 7 dager over termin. Jordmoren min sa forrige uke at det nok ikke var noen stor baby, mens legen i dag sa at hun trodde han/hun var stor...... Jeg håper å tro på jordmoren!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Jeg har en venninne som fødte 2 uker før termin og fikk en gutt op 4500 g. Mens broren min fikk en datter en uke over termin, og jenta veide 2700. Så det er nok mye som spiller inn. Selv har jeg fått en uke over termin hver gang, og har barn på 3500 og 3800.
undome Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Jeg var inne på sykehuset på sjekk i går , pga jeg har gått og hatt så vondt i magen, noe som viste seg å være enormt press på nyrene og urinlederne... Men ja da sjekket de hvor stor babyen var, og de sa han var nesten på 3800 jeg fikk sjokk og ble skremt og lei meg, da jeg har født ei på 4 kilo før og synes egentlig den fødselen var gangske så tung i forhold til nr 2 som var på 3200... I følge meg selv hadde jeg termin den 26 mars, men i følge UL så har jeg termin 15 april.=/ Så jordmora ville gjerne sette meg igang i og med at jeg er ganske så lita og veier 57 kilo... Men neeeeeida fødsels legen ville ikke=/ så nå er det modnings akupunktur som bare det her, håper det kanskje setter igang,.. da jeg virkelig ikke vil gå frem til 15 april og iallefall IKKE på overtid på den UL terminen... huff.. Skikkelig oppgitt og nervøs i og med at babyen legger på seg en 500 gram i uka nå:S går jeg jo frem til da så har jeg jo en baby på nesten 5 kilo.... Jordmora mi ble skikkelig oppgitt over fødsels legen.. men som hun sa det er legene som bestemmer igangsetting, og ikke de som er jordmødra=/ Hun hadde satt meg igang i dag om hun hadde kunnet... Går jo med masse smerter som går virkelig utover humøret og kroppen=/ Men et lite barn er det sikkert å vist at jeg ikke skal presse ut iallefall=S
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Mener å ha hørt at fosteret ikke legger på seg så mye lenger når terminen er passert. Så da skal det ikke ha særlig betydning for vekta om man går over.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 selv er jeg født 7 dager over termin... i 1979. Veide da 2900 gram. Fikk en jente selv, 9 dager over termin. Hun veide 4060..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Synnøve svabø fikk 2 uker før tiden hun, det står det på seher.no....
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 det står 2 uker over tiden .. så fikk nok ikke før men etter terminen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå