Gå til innhold

Hvordan er det for 2.gangsgravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nr2,og jeg må innrømme det er mye lettere denne gangen her .Man har vært gjennom alt før og vet hva man går til.

Fødselen med nr 1 som var lang og fryktelig, brukte bare lystgass

Eneste positive tanken er st det må gå lettere denne gangen her, hva tenker dere?

Kommer dere til og velge en annerledes fødsel denne gangen her?

Ikke det at man alltid kan planlegge en fødsel, men man må jo tenke over saken.

Jeg hater spøyter og kommer aldri til og sette nål i nyggen.Ikke på tale.

uff, tanken på en fødsel gjør meg litt småvarm..

Så tenker jeg, kanskje epdrial er tingen??

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar alt som det kommer.. forrige fødsel var i februar i fjor, så ganske ferskt i minnet :P fikk fentanyl for masse skjelvninger og lystgass, og følte det var nok.så sier vel ikke nei til det denen gangen. har aldri tenkt på epidural, vet ikke noe om det!

tror og håper denne fødselen blir bedre enn den forrige!!

gleder meg!!! =)

Skrevet

Hei

Jeg tror det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne jeg, hvordan man opplever graviditeten, jeghar tidligere hatt 2 svært ulike svangerskap. første svangerskapet gikk som en drøm, jeg hadde ingen plager, og sykla faktisk dagen før barnet kom. i tillegg trena jeg helt ut til termin. neste svangerskap var helt forferdelig, med kvalme i 9 mnd, og bekkenløsning fra uke 20.

nå er jeg gravid med nr 3. og er igjen i fin form, kvalme de 3 første mnd.

Fødselene har jeg forsåvidt like opplevelser i fra, det gikk forholdsvis fort begge gangene. Lurer på om jeg skal prøve en annen fødestilling denne siste og 3 gangen:) sakkosekk kansje.

Skrevet

Jeg går også rundt og inbiller meg at denne fødselen skal bli så mye lettere. Ha, ha, rart alt man kan få seg til å tro..

Men hadde to dager med maserier sist, og var helt utslitt og var sikker på at det skulle gå årevis før ungen kom ut.

Ble ganske plaget med angst( !) under riene jeg hadde om natten, det var midt på vinteren og ekkelt og mørkt ute. Utrolig hvor mye vondere alt blir om natten..

Denne gangen så skal jeg iallefall ikke være alene slik jeg var endel sist ( lot samboer sove mens jeg gikk rundt i leiligheten). Jeg skal "utnytte" han mer, henge på han, få han til å vise meg mer oppmerksomhet.

Skal prøve enda lenger før jeg eventuelt får epidural.

De sier jo at fødsel nr to går fortere, og det håper jeg! Samtidig blir det spennende dette her... Vi overlever nok, og for en fantastisk belønnelse til slutt. Vi er jo rett og slett heldige alle sammen som får oppleve dette.

Skrevet

Hei du vet vel at epidural nettopp blir satt med sprøyte i ryggen? Uansett er det bra om du klarer deg uten dette, men det finnes jo mange former for smertelindring - kan du ikke snakke med JM om det og finne noe som kan passe for deg som ikke innebærer sprøytestikk?

Skrevet

Hm... Dersom det er som du sier; "Jeg hater spøyter og kommer aldri til og sette nål i nyggen.Ikke på tale." så er det jo utelukket med epidural. For det er jo akkurat det de gjør da; setter en stooor sprøyte i ryggen.....

Jeg kommer til å prøve samme metode som sist; helt uten smertelindring...

Skrevet

Jeg trøster meg også med at det må bli bedre enn 1.gang.... Det endte tilslutt med keisersnitt for meg, derfor kan de ikke tillate at jeg blir liggende like lenge. det pga arr i livmoren etter ks. En livmor uten arr tåler mye mye mer. Nå kommer jeg heller ikke til å finne meg i å ligge så lenge som sist (2dager). Epiduralen kan de gjøre klar til meg...

Skrevet

Lett svangerskap sist, jobbet det meste av svangerskapet.Fødselen begynnte uten forvarsel og var lett til pressriene begynnte da måtte de ta gutten med vakum. Fikk total ruptur

Dette svangerskapet har det vært mye vondter, en del kvalm osv. Sykmeldt siden 3 desember. Tar fødselen som den kommer, håper det skjer noe snart, for er mer sliten nå.

Skrevet

Jeg ble da satt i gang 14 dager over termin og småen kom til verden 15 dager over termin. Så jeg vil jo selvsagt ha en annerledes fødsel denne gangen her.Hehe.. men kan jo ikke akkurat velge det da:p

Jeg er mer skeptisk denne gangen enn forrige,fordi jeg fikk en stor gutt og knakk halebeinet under fødselen. Takk og lov for at jeg da hadde epidural.

Får jo se om jeg blir satt i gang eller ikke denne gangen og om jeg trenger epidural denne gangen. Har lyst til å prøve uten,men sist så fungerte ikke lystgassen i det store og det hele,så om det ikke gjør det denne gangen heller så tar jeg epidural om det blir for j.....

Jeg begynner uansett å få en smule angst for fødsel,så får høre med jordmor om jeg kan gå til ultralyd for å få sjekka str på baby.Jeg tør ikke føde en stor unge igjen!!

Jeg hater forresten sprøyter selv,men epiduralen såg jeg jo ikke og var temmelig resperat der og da.. Så de satte lokal bedøvelse først og så satte de epiduralen etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...