<3 qleopatrice <3 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Jeg prøver å finne ut hvor mye jeg skal ha før ungen kommer... Sist gang arva vi mye jenteklær. Denne gang kjøper vi alt nytt. Så hvor mye har dere som er en minium av det man må ha... Kan jo kjøpe etter ungen er kommet også.... Jeg venter i juni, ville dere kjøpt inn strømpebukse da i minste str.? Jeg tror det bli unødvendig...
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg har termin i april og har kjøpt inn 2 strømpebukser, 2 bodyer, 2 drakter med lue og en pysj. Vet også at jeg får en tykk ulldrakt til å ha ute i barselgave. Regner med at det holder de første dagene til jeg kommer hjem og får kjøpt mer i farger som passer kjønnet. Vi vet nemlig ikke hva vi får. Dessuten kan men vel regne med litt barselgaver:)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Jeg har termin i mai og har fått dette i hus: Body lang arm str. 50 - 5 stk Body lang arm str. 56 - 4 stk Body lang arm str. 62 - 2 stk Body kort arm str. 56 - 1 stk Body u/arm str. 62 - 1 stk Sparkebukse u/arm str. 56 - 1 stk Sparkebukse lang arm str. 62 - 2 stk Genser/jakke str. 56 - 1 stk Sparkebukse lang arm str. 56 - 4 stk (fått brukt) Bukse og genser str. 62 - 2 stk Nattdrakter str. 68 (hørt de sover i body i begynnelsen uansett?) - 2 stk Ellers har jeg noe som er større str. fordi jeg "måtte" handle på salg, og følte at jeg hadde nok i små str. Har også bedt om andre gaver enn klær, har sagt ifra hva jeg mangler av utstyr f. eks ammepute, uro etc. så håper jeg får det! Ellers anbefaler jeg alle å melde seg inn i lindex club, jeg har fått masse rabatt der, ofte 25-30% noe som gjør seg når jeg har handlet inn en del klær billig..!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Har termin om 3 uker. Har litt hetta for om jeg har nok klær. Har pakket bagen, og ser da at jeg må ta med det meste på sykehuset. Vil gjerne kle opp nurket i egne klær på hotellet. Har 3-4 bodyer, en bukse, tre sparkebukser, to par sokker og en dress. Og lue selvsagt. Tar med 2-3 bodyer, har igjen en ren hjemme så jeg rekker å vaske det som evt er skittent, et par sparkebukser og dressen. Vet jo ikke hvor mye en baby skitner seg til. Kommer vel an på lekkasjer osv. Vi skal jo ikke vere på barsel mer enn ett par tre dager sannsynligvis, men som førstegangs er det vanskelig å planlegge slikt. Er sikkert overstressa. Har hele tiden tenkt at jeg ikke skal kjøpe for mye i de små størrelsene, så avventer det meste. Sender mamma på handel når jeg vet hva det blir. Har så lyst på rette farger. Ikke de samme med nøytralt liksom.... Åå, at jeg ikke spurte hva det er på ultralyd, men vil ikke vite heller....
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Dette er klær jeg har fått! Kommende besteforeldre gleder seg noe voldsomt! Ikke alt er het vår stil. Kordbuksene og baby bodyene med blonder f.eks. Men det blir vel endel gulping og søl, så det er godt å ha litt ekstra klær. De bodyene med blonder er litt spesielle, for da mamam fikk vite at jeg var gravid dro hun til landet jeg er født i og kjøpte disse. Typisk Latin-Amerikanske barneklær, de lukter tilsvarende også, selv etter vask. Her er listen min over det vi eier av baby tøy: strls 50 1 kortermet body 6 langermede 1 pysj 1 sparkebukse 3 luer (disse klærne er jo ikke bare strls 50, men så lenge 2 badebukser han får plass) 7 par sokker ---------------- strls 56 11 langermede bodyer 3 kortermet body 2 trøye 1 stilongs 1 jakke 1 selebukse (denne er i kord og har suget til seg alt av kattehår og lo) 1 kosedress 2 pysj 2 sparkebukse 1 Joggedress (kjøpt selv, med tigergutt på) -------------- strls 62 3 sparkedresser 3 langermet body 2 langermede trøyer 2 bukser 2 pysj 1 singlett (tigergutt singlet og shorts kjøpt av meg). 1 shorts ------------- strls 68 1 kortermet body (oki, denne var et "must have" kjøp) 1 langermet. 1 pysj ----------------- stls 74 1 langermet body
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Jo, jeg har termin om 7 uker, glemte å ta med bobbledressene jeg har fått av svigerinnen min. Jeg har 2 bobbledresser, en strls 56 og en strls 62. Det er jo svært opptemistisk siden jeg føder i slutten av mai. eller var det pesimistisk. Jerg har i hvertfall pakket bort bobblejakken min for i år!
Joikaboll@ Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Har kjøpt noe da, men har 10 uker igjen. 19 bodyer 3 strømpebukser 20 par med sokker 1 sparkebukse 1 olabukse 4 joggebukser 1 cordbukse 4 luer 1 jakke Alt er i str 50 Jeg ville nok kjøpt ei strømpebukse eller 2 om jeg var deg, var lenge selv i tvil, men tenkte at det er jo så digg med str.bukse og body-dager :-)
*tybber* Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Her er min liste: Str 50: 10 bodyer, lang arm 1 body, kort arm 1 genser 9 sparkebukser/dresser 5 strømpebukser (4 i str 50/56) 4 pysjer 2 to-delte litt tykke dresser Str 56: 17 bodyer, lang arm 12 bodyer, kort arm 10 bukser 6 snekkerbukser/sparkebukser 6 strømpebukser (4 i str 50/56) 3 gensere 6 pysjer 4 tynne/tykke jakker 2 "kjøredresser" Str 62: 12 bodyer, lang arm 1 body, kort arm 9 gensere 6 bukser 4 snekkerbukser 3 strømpebukser 4 pysjer (2 i str 62/68) 2 jakker 1 "dress" 1 t-skjorte Også har jeg luer, sokker osv., pluss noen klær i str 68 og 74. Jeg har kjøpt maks 5 plagg, resten har jeg arva fra søstra mi som har en gutt som akkurat har vokst ut av dette. Trenger vel ikke å fortelle at ho har vært SHOPPEGAL!! =P Tøyet er så vidt brukt vettu.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Herre gud så mye klær dere har!! Begynner å bli redd for at jeg har altfor lite.. har ingenting i forhold til dere! 20 par sokker og 19 bodyer?? Hjelp, jeg må virkelig på handletur skjønner jeg!
mastermind Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Noen av disse må jo være aprilspøker. 20 par sokker? Babyer bruker ikke sokker nesten, de fleste sparkebukser har føtter, og sokkene blir ikke akkurat skitne. Jeg har to par, og har ikke tenkt å kjøpe flere på en stund. Bodyer er nå så, de trenger man en del av, men jeg kjøper heller litt senere tror jeg. Vil se an fargen. Har 5-6 stk, det får holde den første tiden. regner med vi får en del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå