to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 er det noen av dere som bruker sete med rygg og bilens egne seler til de? jenta mi er 2 år og 8 mnd. veier vel omtrent 15 kilo.
Gjest mphs Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Ikke vi. Har HTS BeSafe iZi COMBI. Den er fra 9-18 kg og jente vår på 2,5 år veier fortsatt bare ca.12,5 kg. Håper vi kan bruke det lenge enda.
LegallyBlond Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Vi har det som ekstrasete til gutten vår på 2 år og 10 mnd, han er vel også rundt 15-16 kg. Han er ganske lang også, så passer fint i setet. Har han fremdeles bakovervendt i bilen vår, men er nok ikke så mange mnd før vi må snu han. Da kommer vi kun til å bruke beltestol.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Bruker det som ekstrasete i "Gammelbilen" til gutten vår som blir tre i mai. Har er ca 16 kg og lang, så han passer fint i det. Med hovedsetet hans er et sånn HTS, izi
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2008 hun har brukt storesøster sitt den siste tiden, mens hu bruker bare pute så tenkte å kjøpe et sånn til henne og. har prøvd det andre emd egne seler igjen men hu nekter. og det er kjempe hardt og trangt så skjønner godt at hu ikke klarer å sitte der
To tette + snart ei med flette Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Vi gjør ikke det her hjemme, men vet lillen bruker det hos pappen. Syns det er litt tidlig for lillen her, han er knappe 14 kg og 92,5 cm.
jentebanden Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Nei, og kommer ikke til å gjøre det før det ikke finnes fempunktssele hun kan bruke. Vi kjøpte nytt sete til henne nå (blir 3 år i juli), og det er med 5 pkt. sele. MYE sikrere!!! Selgeren mente også at pute ville bli forbudt etter hvert, så er fornøyd med nyesetet vårt! Og det ser kjempegodt ut å sitte i!
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Har det till begge to jentene her. Ble naturlig å bytte når de ikke lenger satt godt i sete nr 2. Prøvde et par andre ulike med integrerte seler til yngste når vi skulle bytte. Men hun satt rett å slett ikke godt i dem. Sitter veldig godt og sikkert i sine beltestoler begge to.
La Perla Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Jeg har akkurat kjøpt nytt sete til min gutt på 3 1/2. Han veier litt over 16 kilo, og jeg fant et sete som kan stå bakover til de er 25 kilo, og som kan snus etterpå. Det kan de ha til de er 6 år. Det var et Britax-sete, en helt ny modell. Men hos en venninne har han brukt et sånt sete som du snakker om et par ganger - jeg følte meg mindre trygg da, men han satt jo helt komfortabelt, hvis det var det du lurte på.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 1. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2008 ja enten må hu få bruke det, hu veier jo det hu skal for å kunne brue det, ellers må jeg ut og kjøpe nytt. for hu sitter jo så vondt.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 Dette er det nå litt delte meninger om. Når barnet er pasert 18 kg så er endel som mener det er tryggest å bruke bilens egne seler, jeg har lest rapporter fra begge deler, og de går stort sett ut på at 5 punktssele er tryggere fordi barnet sitter mer fastlåst og dermed trygt i dem, mens bilens egene seler tar bedre av for vekten og gir bedre trygghet i en kollisjon når barnet er så tungt som 18 kg +. Jeg velger å feste ungene med bilens egne seler når de er store nok til det fremfor 5 punktssele fordi jeg synes de med bilens egne seler har bedre argumenter enn de som mener 5 unktssele er best. Barna mine sitter pent i ro i sine putestoler, hadde de vridd seg utav hadde det vært noe annet. Vi har Britax Kid + og Maxi Cosi Rodi xp og er vel mest fornøyd med maxi cosien egentlig, men til og med den blir litt for ustø nå i stor bil til eldste så han skal få nytt sete med isofix feste i morgen, han er 5,5 år nå og ca 125 cm og 25 kg. Mellomste på 3,5 år sitter svært godt i maxi cosien, sete vingler ikke med ham i.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 Må legge til at dette gjelder kun når barnet likevel sitter fremovervendt!
EnMamma Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Ville kjøpt et sete som er bakovervendt til 25 kg. F.eks. Britax Two Way Elite, Britax Multitech eller Brio Zento. I disse setene får barn opp til 5-6 år plass Vi har TWE(bakovervendt) til vår gutt på 2 år og 7 mnd. Der har han god plass i mange år enda.
fox`y Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Min gutt på 2.8 år sitter i slik stol me bilens belter i mimmi og offa sin bil og faren sin bil. men i min bil sitter han i recaro stol me 3 eller 5 pongt sele.syns d er tryggere. men d er litt trangt til han over skuldra da. han er 16.4 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå