Gå til innhold

dere som startet tidlig med grøt/fast føde..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvorfor gjorde dere det?

misforstå meg rett!! dette er aldeles ikke et krangleinnlegg, bare nyskjærrig!!

snakka dere med hs først?

det virker som om "alle" gir noe mer enn flaske og pupp fra 3 mnd alder!

er det bare jeg som har tenkt å vente til 6 mnd?

er vektoppgangen dårlig, kommer jeg selvsagt til å gi, men er det årsaken til at dere har begynt? var de hs som anbefalte dere fast føda, da?

og hva begynte dere med..frukt, velling , grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å gi tulla litt grøt da hun var 4 mnd. Grunnen til det var at hun alltid fikk en flakse med MME hver kveld, så da tenkte jeg at grøt heller var ett bra altentiv. Hun likte det kjempgodt, og nå spiser hun to grøtmåltid, og middag i løpet av dagen. Nå er hun snart 6 mnd. Synes hun sov bedre på natta med grøten, og det synes jo vi var deilig. HS sa at det var helt greit å gi henne grøt.

Skrevet

dytter litt, jeg!!

:)

Skrevet

Jeg begynte med grøt da han var 4 mnd fordi han var veldig urolig og utilpass pga Kiss og andre symptomer. Dette var veldig slitsomt og ikke skjønne hva som gjorde han så urolig. For å utelukke at han var sulten begynte jeg med MME ved 3 mnd alder og grøt ved ca 4 mnd alder.

Skrevet

Jeg begynte med grøt da småen var 3,5 mnd i samråd med hs. Dette fordi han våknet hyppigere på natten grunnet sult og han ikke ville ta flaske så jeg fikk ikke gitt tillegg. Vi fikk en helt ny baby da, sov hele natten og det ble helt slutt på skrikingen. Hadde jeg begynt så tidlig om han var fornøyd? Neppe.

Skrevet

Felix fikk bare pupp de 3 første mnd, får bare MME nå (6mnd nå)

Måtte begynne med velling i samråd med HS i 3 mnd alder pga. så utrolig høy matlyst som gjorde at han overskredet 1 liter MME i døgnet som er skadelig for nyrene hans.

Når han ble 4 mnd, sa HS at vi burde begynne med 4mnd grøt og middagsglass.

Fra han var 3 mnd sov han natta gjennom pga. vellingen og grøten.

Det var ikke noe galt med vektoppgangen hans, tvert imot. Den gikk alt for fort opp. Streken gikk rett opp! Men dette var pga. han ville ha melk konstant.

Stabiliserte seg når vi begynte med grøt :-)

Som Miss blithe sier over her, hadde vi IKKE begynt så tidlig om det ikke var nødvendig. Det er såå mye mer styr..Pluss at det er anbefalt å vente til 6 mnd.Hehe:-)

Skrevet

Heisann!

Vi startet med grøt da lille var 4 mnd.

Fra han var 2 1/2 mnd har han kun fått mme. Det er slik at mme-barn ikke skal ha mer enn 1 liter mme pr døgn. Ved fire måneder var lille vår sulten utover denne literen. Derfor innførte vi et måltid grøt midt på dagen.

Dette var etter samtale/rådføring med hs først.

Hadde ikke startet så tidlig vi heller om det ikke var nødvendig ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...