Gå til innhold

Hjerteslag i uke 15...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å høre hjerteslagene til babyen gjennom stetoskop i uke 15...? Har et veldig bra stetoskop, som gir god lyd, men kan ikke klare å høre hjerteslagene...

Det er kanskje vanskelig å høre hjerteslagene så tidlig på et stetoskop...? eller......?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er selv i uke15+4,samboer har hørt hjerteslaget til babyen siden ca uke 12 eller13, hvis han har lagt hode på magen. kjøpte stetoskop for ca en uke sia. Jeg hører hjerteslagene hvis jeg lytter. De går litt raskere enn mitt eget og er litt svakere.

Kjempeartig=P

Skrevet

hmm...hører ingenting jeg...:(

Ca hvor på magen lytter du da? Varierer sikkert, men bare så jeg ikke leter helt feil liksom...:P

Skrevet

Når jeg ligger rett ut på ryggen, så hører jeg etter helt nederst på magen. Er ikke bestandig jeg hører noe. Andre ganger så kan et høres ut som svak "tikking" hvis du skjønner hva jeg mener. Men da må je være helt avslappet hvis ikke så hører jeg kun mitt eget hjerte.

Skrevet

hmm..jeg hører også "tikking", men trodde det bare var luft..:P

Men tikkingen er ikke regelmessig, hører den bare noen ganger...

Skrevet

nå har jeg lyttet så lenge at jeg har fått vondt i ørene av stetoskopet! Hører fortsatt ingen hjerterytme...:( Hadde vært moro å fått hørt hjertet til den lille, men det spørs om jeg må vente til vi skal på ultralyd da gitt...:( leenge til...:(

Skrevet

Hehe.. Skjønner det. Er vel veldig individuellt på hvor tidlig man kan høre og kjenne babyen. Jeg hører den ikke hver dag jeg heller. Det blir artig når man kjenner babyen bedre da. Men du hører den sikkert snart vettu.

Lykke til videre.

Skrevet

Jeg hørte hjerteslag hos legen i uke 12.. men da sa han at vi hadde flaks som hørte noe,, langt i fra alle som hører hjerte så tidlig.. og kan jo være morkaken ligger forand ogda er det vanskeligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...