Lykkestjernen Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Kan eg vaske saueskinnet i vaskemaskinen, på ullprogram? Saueskinnet er frå Bånsull
askeladda Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg vaska mitt i maskin, med ullprogram og milo, det gikk fint. Det var ikke fra bånsull riktignok.
MiniBassen Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Ja, jeg vaska dattera mi sitt. Gikk helt greit. Tar litt tid å få tørka det da, men... Men det vil se litt pjuskere ut, etter vask. Men det går an å gre det, så blir det nesten så godt som nytt igjen. : )
Fire småtroll Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Jeg gjorde det med mitt ihvertfall (kjøpt på Barnas Hus), vasket det med Milo på ullprogrammet og la det flatt til tørk. Akkurat like fint det.
LegallyBlond Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Jeg vasket mine for hånd en stund til jeg ikke orket en dag og slengte det i maskinen på ullprogram, skinnet var akkurat like fint det så nå er det kun maskinvask som gjelder =) Men jeg bruker sånn lanolintilsatt spesialsåpe for saueskinn da, for at kvaliteten i skinnet skal holde seg. Noen saue/lammeskinn kan bli ødelagt av milo(selv om jeg tror det går greit med de fleste).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå