Gå til innhold

KRUSEMYNTHE!!!!! Jeg har et spm til deg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skrev at sønnen din har tvang. Vil du fortelle hva slags tvang han har og hvor gammel han er?

Jeg har også tvang (O.C.D) og har hatt det siden jeg var veldig liten. Jeg går til psykolog fordi dette går utover familie, venner, jobben og stort sett hele livet mitt. I tillegg til dette får jeg veldig lett depresjoner og angst. Kan heller ikke utsettes for stress.

Men da jeg skulle søke om forsikring i tilfelle noe skulle skje med meg så fikk jeg avslag pga sykdommen min. Det synes jeg var utrolig urettferdig og følte jeg var mindre verdt fordi jeg har en psykisk sykdom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er tolv nå.

Han har Tourettes og OCD som en del av bildet. Han har fått MYE hjelp av en velidig dyktig stab på BUP og er nå inne i en velig fin periode. Men som du sikkert vet, tvangen tar stadig nye vendinger, så det kan godt hende han sliter med mer enn jeg ser, er jo ekspert på å skjule og manipulere for å dekke over.... Angst har jeg heldigvis ikke sett hos han ennå, for det ser jeg for meg må være enda mer overveldene enn tvang....

Vi får heller ikke barneforsikring for han. Helt horribelt, men jævla lite å få gjort noe med!!!!

Hvis du vil kan du sende meg en PM så kan vi snakke litt mer åpent om det.

Og ikke glem! Du er ikke mindre verdt på noen som helst måte. Du er en unik blomst i vårt innholdsrike blomsterbed!

Skrevet

ikke meningen og blande meg inn i deres samtale, men jeg vil bare legge til en ting!

det dere sier om forsikring.. sykt... har selv en samboer med ME, og han får heller ikke forsikring, fordi han da er mer utsatt(og forsikringsselskapet vil jo ikke at noen skal måtte bruke forsikringa) sykt men sant! men til deg HI, jeg skjønner at det er frustrerende! men du er ikke noe mindre verdt enn noen andre, aldri tenk det! lykke til med sykdommen, og Krusemynthe, lykke til med sønnen din!

Skrevet

Ingenting å beklage. Dette er et åpent forum :-)

Leste om deg og mannen din for noen uker siden (tror jeg) og skjønner du også har ditt å stri med.

Men nå er det sånn livet vårt er, så finner man en måte å leve med det.

Men forsikringsbransjen SUGER!

Klem

Skrevet

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor de nekter oss som faktisk kan få bruk for forsikringen. Jeg vil jo at barna mine ikke skal måtte slite økonomisk hvis jeg faller fra. Det er det siste man trenger når en har mistet moren sin. Jeg har ingen planer om å dø eller bli ufør men ingen lever i tv-spill verden der man får begynne på nytt uten skader.

Jeg har jo ikke akkurat bedt om denne lidelsen selv og gjør så godt jeg kan for å virke mest mulig som alle andre.

Bare hyggelig at andre henger seg på denne tråden :)

Skrevet

Rådet må jo være å forsikre barna sine FØR det er noen som helst diagnose-mistanker/ utredninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...