Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Har ei nydelig jente på 5 mnd, og vil gjerne ha et barn til så snart som mulig. Men..man må vel ha vært i jobb 6 mnd etter permisjon forå ha rett til ny permisjon? Eller...? Andre som har erfaring på to tette, eller som tenker det samme?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Ja da.. Har tenkt på det en stund. Hun er 6 mnd nå, lillevennen... Tror faktik at permisjonen gjelder som jobb, men hvis du har 80 % så får du bare80% av 80% utbetalt hvis du vil ha full permisjon neste gang
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Hmm...dytter, dette var nytt...kan jeg altså gå rett ut i ny permisjon, med lønn?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Du kan gå rett ut i ny permisjon med lønn, men hvis du har 80% dekningsgrad nå, og velger 80% dekningsgrad på neste permisjon får du utbetalt bare 80% av 80%. Har du 80% nå og velger 100% neste gang får du fortsatt bare 80% lønn. MEN hvis du rekker å jobbe en dag mellom ("gjenoppta stillingen" som de på NAV sa), så får du beregnet nytt grunnlag, pluss at du får med deg evt lønnsøkninger du har hatt! Dette gjelder også om du blir sykemeldt mellom permisjonene, da får du 100% lønn unnder sykemelding, og 100% evt 80% utbetalt i neste permisjon, men du får da ikke med deg evt lønnsøkninger! Altså er cluet at man må gjenoppta stillingen sin! Men 1 dag er nok... (Jeg rekker og jobbe 5 dager mellom permisjonene...)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Glimrende svar!!! Takk! Da skal jeg være i jobb noen uker.. Du tror ikke det blir stress? To så tett? Hehe..sjefen min vil bli pottesur...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå