Gå til innhold

uke 10+2

lillemor og baby i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele erfaringer fra uke 9 og 10?

Jeg er førstegangs og har så langt sluppet kvalmen, har vært veldig oppblåst og vært mye trøtt. Jeg fikk positiv test allerede 2 dager etter IKM, vi ble veldig overrasket ettersom vi er så heldige at det klaffet på 2 forsøk :)

Magen min har vært oppblåst 3-4 uker, og er fremdeles veldig oppblåst, står rett ut etter samtlige måltider, og flere kollegaer har allerede avslørt kulen min. :) Denne uken synes jeg imidlertid at symptomene er blitt færre, og energinivået er litt høyere enn de foregående ukene. Blir jo litt bekymret, er jo vant til å sovne på sofaen før 21 på kveldene, og nå greier jeg å være våken til midnatt. :) Skal til første kontroll den 14.4, er spent på om alt er normalt.

Min samboer har vært veldig omsorgsfull, til tross for mine temperamentsutbrudd over småting... Vi gleder oss veldig til å kjenne liv etterhvert, og bli litt kjent med nurket i magen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt normalt ut for meg. Du er kommet over i det energiske og ,for mange, det beste trimesteret. Tror ikke du skal være for opphengt i uker og dager, men kjenne på formen og tenke at svangerskapet forløper noe individuelt. Kos deg i 2.trimester!

Skrevet

Jeg var også trøtt hele tiden, hadde ømme bryster + at jeg var litt kvalm. Men i uke 9 var det som om alt forsvant over natta. Nå er jeg i uke 11+3, og er akkurat som jeg pleier å være bortsett fra noen ekstra kilo. Jeg har altså ingen symptomer, men dette er visst helt normalt for mange når man nærmer seg 2.trimester. Skjønner du blir litt bekymret, det ble jeg også. Men prøv å nyt det! Kommer nok av plager i 3.trimester vil jeg tro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...